Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Apteekkikosmetiikkaa verkkokaupasta : kuluttajan valintojen ymmärtäminen ja markkinoilla erottuminen

Kesti, Alma (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Alma Kesti 2021.pdf (2.408Mt)
Lataukset: 


Kesti, Alma
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112321269
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli selvittää kuluttajien ostopäätöksiin liittyviä tekijöitä, kun kuluttajat tekevät ostoksia verkkokaupassa sekä selvittää tekijöitä, joiden perusteella kuluttajat valitsevat verkkokaupan sekä tuotteet verkkokaupasta. Tarkoituksena oli myös selvittää, miten yhteistyöyrityksenä toimiva apteekkiyritys voisi erottua markkinoilla paremmin ja sitouttaa asiakkaita.

Kehittämiskohteena oli yhteistyöyrityksen verkkokauppa, sekä yhteistyöyrityksen markkinoinnin kehittäminen.

Teoreettinen viitekehys käsittelee kosmetiikan ostamista verkkokaupasta, verkkokaupan toimintoja, kuluttajien sitouttamista sekä kosmetiikan markkinointia, etenkin digimarkkinointia ja sosiaalista mediaa, ja sen hyödyntämistä markkinoinnissa. Tutkimuksessa tiedonkeruumenetelmänä käytettiin verkkokyselyä, joka toteutettiin Google Forms -työkalulla ja lähetettiin yhteistyöyrityksestä aiemmin kosmetiikkatuotteita ostaneille
asiakkaille.

Keskeisinä tuloksina saatiin selville, että vastaajat ostavat usein itselleen jo tuttuja tuotteita eri verkkokaupoista noin kerran kolmessa kuukaudessa. Tietoa uusista tuotteista haetaan useimmiten verkkokauppojen sivuilta ja tuotteiden valinnassa tärkeimmät seikat olivat tuotteen hinta, oma käyttökokemus tuotteesta sekä hyvät arvostelut. Verkkokauppojen valinnassa tärkeimpiä seikkoja ovat edullinen hintataso ja toimitus. Kiinnostavimmat sosiaalisen median alustat olivat Instagram ja Facebook.

Tutkimustulos muodostaa hyvän kokonaisuuden tarjoten ajankohtaista ja hyödyllistä tietoa yhteistyöyritykselle, jota se voi hyödyntää kehittäessään verkkokauppaa ja markkinointiaan. Kehittämisehdotuksena yhteistyöyritykselle ehdotettiin verkkokaupan sivujen raikastamista, hajusteettomiin tuotteisiin keskittymistä sekä hakukoneoptimointiin panostamista, jotta sivut löytyvät hakukoneista paremmin. Yritykselle ehdotettiin myös vaikuttajayhteistyön aloittamista ja haluttujen some-kanavien valitsemista ja niissä aktivoitumista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste