Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

”YHDESSÄ ME ONNISTUTAAN!” – Tukipalveluopas huoltajien kasvatustyön tukemiseen varhaiskasvattajille

Ryhänen, Anu; Kuismin, Markku (2021)

 
Avaa tiedosto
Ryhanen Anu.pdf (657.8Kt)
Lataukset: 


Ryhänen, Anu
Kuismin, Markku
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521757
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää huoltajien kanssa tapahtuvaa yhteistyötä varhaiskasvatuksessa, koska toimeksiantajan mukaan varhaiskasvattajat kokivat, että heidän tietotaitonsa eri tukipalveluista olivat puutteelliset. Opinnäytetyömme tavoitteena oli tuottaa mahdollisimman kattavasti tietoa eri tukipalveluista, joista voi olla hyötyä lapsen ja perheen haastavissa elämäntilanteissa.

Opinnäytetyömme oli toiminnallinen, ja se toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajalla työsuhteessa olevien varhaiskasvattajien kanssa. Opinnäytetyömme keskeisiä menetelmiä olivat varhaiskasvattajien osallistaminen dialoginen keskusteluun, learning cafe`seen sekä arviointikeskusteluun. Opinnäytetyömme lopullisena tuotoksena syntyi tukipalveluopas, joka voi helpottaa varhaiskasvattajien työtä konkreettisesti. Oppaan rakenne on selkeä, ja se toteutettiin sekä paperi-, että digiversiona, joten sitä voi tarvittaessa muokata.

Oppaamme ja raporttimme avulla varhaiskasvattajien puutteelliset tiedot tukipalveluista ja sisällöistä laajentuvat ja syventyvät. Tiedon lisääntyminen voi näin vahvistaa kasvattajien ja huoltajien välistä vuorovaikutusta sekä luottamuksellista suhdetta. Se tukee kokonaisvaltaisesti laadukasta varhaiskasvatusta.
 
The purpose of the thesis was to develop co - operation with guardians in early childhood education, because according to the client, early childhood educators felt that their knowledge of various support services was deficient. The aim of our thesis was to produce as comprehensive information as possible about various support services that can be useful in challenging life situations for children and families.
Our thesis was functional and it was made in collaboration with the client's ear-ly childhood educators. The main methods of our thesis were the involvement to of early childhood educators in the dialogue discussion, the learning cafe and the evaluation discussion. The final output of our thesis was a support ser-vice guide that can concretely facilitate the work of early childhood educators. The structure of the guide is clear and it was implemented in both paper and digital versions, so it can be modified if necessary.
With the help of our guide and report, the incomplete information of early child-hood educators about support services and content expands and deepens. In-creased knowledge can thus strengthen the interaction and trust between edu-cators and custodians of child, while at the same time supporting for compre-hensive to quality early childhood education.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste