Kiinnostavimmat sisällöt kauppakeskuksen Instagramissa
Makkonen, Annika (2021)
Makkonen, Annika
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112622047
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112622047
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisia julkaisuja Kauppakeskus Myllyn Instagramissa tulee julkaista sitoutuneisuuden nostamiseksi. Tutkimus toteutettiin kaksivaiheisena laadullisena tutkimuksena, jossa suoritettiin sisältöanalyysi sekä asiakaskysely.
Sisältöanalyysissa selvitettiin kauppakeskuksen Instagramin suosituimmat julkaisut ja tutkittiin, mitkä kategoriat ja mitkä tekijät julkaisuja yhdistää. Sisältöanalyysin perusteella löydettiin viisi julkaisuaihetta, jotka ovat olleet sitouttaneimpia kauppakeskuksen Instagramissa. Sitouttaneimmat julkaisuaiheet olivat korona, uudet liikkeet, mallistot ja tuotteet, henkilökunta, tapahtumat sekä aukioloajat. Sisältöanalyysissa saadut tulokset loivat pohjan asiakaskyselylle.
Asiakaskyselyssä asiakkaat kertoivat, miksi julkaisut ovat heidän mielestään menestyneet. Opinnäytetyössä pohdittiin myös sisältöanalyysin ja asiakaskyselyn tuloksien eroavavaisuuksia sekä niiden syitä. Opinnäytetyön tutkimuksen avulla pystytään julkaisemaan asiakkaille kiinnostavaa sisältöä, joihin he sitoutuvat paremmin.
Sisältöanalyysissa selvitettiin kauppakeskuksen Instagramin suosituimmat julkaisut ja tutkittiin, mitkä kategoriat ja mitkä tekijät julkaisuja yhdistää. Sisältöanalyysin perusteella löydettiin viisi julkaisuaihetta, jotka ovat olleet sitouttaneimpia kauppakeskuksen Instagramissa. Sitouttaneimmat julkaisuaiheet olivat korona, uudet liikkeet, mallistot ja tuotteet, henkilökunta, tapahtumat sekä aukioloajat. Sisältöanalyysissa saadut tulokset loivat pohjan asiakaskyselylle.
Asiakaskyselyssä asiakkaat kertoivat, miksi julkaisut ovat heidän mielestään menestyneet. Opinnäytetyössä pohdittiin myös sisältöanalyysin ja asiakaskyselyn tuloksien eroavavaisuuksia sekä niiden syitä. Opinnäytetyön tutkimuksen avulla pystytään julkaisemaan asiakkaille kiinnostavaa sisältöä, joihin he sitoutuvat paremmin.