Brändin kasvattamisen ohjeet ja sisältömarkkinointisuunnitelma : case: Feissi Sales Group
Pöyri, Samu; Silvennoinen, Niko (2021)
Pöyri, Samu
Silvennoinen, Niko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022660
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022660
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä oli tarkoitus selvittää, millä keinoin toimeksiantoyritys voi kasvattaa brändiänsä ja erottua kilpailijoistaan koko Suomen laajuisesti. Lisäksi laadimme sille sisältömarkkinointisuunnitelman, jonka avulla yritys voi vaikuttaa ja tuottaa oikeaa sisältöä haluamalleen kohderyhmälle.
Teoriaosuus koostuu brändin kasvattamiseen ja sisältömarkkinointiin liittyvästä teoriasta. Brändin kasvatus keskittyy brändipääomaan ja brändin analysoimiseen. Sisältömarkkinointi muodostuu erilaisista digitaalista kanavista ja sisältöstrategiasta. Lähdemateriaalina käytettiin painettua kirjallisuutta, sekä luotettavia internet-julkaisuja. Keräsimme aineiston havainnoimalla ydinkilpailijoita ja haastattelemalla puolistrukturoidusti yrityksen omistajaa ja kahta työntekijää.
Toiminnallisessa osuudessa selviää, että toimeksiantoyrityksen on keskityttävä omiin ydinarvoihin ja käyttää laatua kilpailijoista erottuakseen. Toimeksiantoyrityksen tulisi keskittyä aktiivisempaan toimintaan digitaalisissa kanavissa ja noudattaa heille luotua sisältömarkkinointisuunnitelmaa yrityksen aikataulun sallimissa rajoissa.
Teoriaosuus koostuu brändin kasvattamiseen ja sisältömarkkinointiin liittyvästä teoriasta. Brändin kasvatus keskittyy brändipääomaan ja brändin analysoimiseen. Sisältömarkkinointi muodostuu erilaisista digitaalista kanavista ja sisältöstrategiasta. Lähdemateriaalina käytettiin painettua kirjallisuutta, sekä luotettavia internet-julkaisuja. Keräsimme aineiston havainnoimalla ydinkilpailijoita ja haastattelemalla puolistrukturoidusti yrityksen omistajaa ja kahta työntekijää.
Toiminnallisessa osuudessa selviää, että toimeksiantoyrityksen on keskityttävä omiin ydinarvoihin ja käyttää laatua kilpailijoista erottuakseen. Toimeksiantoyrityksen tulisi keskittyä aktiivisempaan toimintaan digitaalisissa kanavissa ja noudattaa heille luotua sisältömarkkinointisuunnitelmaa yrityksen aikataulun sallimissa rajoissa.
