Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynti- ja markkinointisuunnitelma Provida Organics

Timonen, Emilia (2021)

 
Avaa tiedosto
Myynti- ja markkinointisuunnitelma Provida Organics Emilia Timonen.pdf (2.551Mt)
Lataukset: 


Timonen, Emilia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223135
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa Saksalaiselle Provida Organics luonnonkosmetiikkasarjalle myynti- ja markkinointisuunnitelma vuodelle 2022. Myynti- ja markkinointisuunnitelman tavoitteena oli lisätä sarjan tunnettuutta ja tätä kautta kasvattaa sarjan myyntiä. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Itu Biodyn Oy, joka on Provida Organics luonnonkosmetiikkasarjan virallinen maahantuoja ja jakelija Suomessa.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointistrategiaa, markkinoinnin kilpailukeinoja, markkinointitrendejä sekä luonnonkosmetiikkaa. Lisäksi markkinoinnin näkökulmasta tarkasteltiin sosiaalista mediaa, vaikuttajamarkkinointia sekä hakukoneoptimointia. Suunnitteluvaiheessa Provida Organics sarjan myynnille ja markkinoinnille asetettiin kohderyhmät ja tavoitteet, sekä sarjaa analysoitiin SWOT-analyysin avulla. Lisäksi sarjalle luotiin ostajapersoonat ja sisältöstrategiat eri ostajapersoonille. Toteutusvaiheessa Provida Organics sarjalle luotiin myynnin ja markkinoinnin toimenpidekalenteri, josta selviää kaikki vuoden 2022 markkinointitoimenpiteet. Lisäksi luotiin myynti- ja markkinointisuunnitelma kuukausinäkymineen, joka kuvaa yksityiskohtaisemmat myynti- ja markkinointitoimenpiteet vuoden 2022 kuluvien kuukausien ajalta. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantajan tarpeeseen ja toimeksiantaja koki toimenpidekalenterin sekä myynti- ja markkinointisuunnitelman toteutettaviksi. Liiketoiminta- ja markkinointistrategioita suunnitellessa tulisi huomioida myös yrityksen resurssit. Myynti- ja markkinointisuunnitelmien toteuttaminen tulisi vastuuttaa ja Provida Organics sarja voisi hyötyä uudesta toimenkuvasta toimeksiantajayrityksen sisällä, joka vastaisi sarjan myynti- ja markkinointitoimenpiteistä tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste