Marketing plan for a circus production : case company: Cie Nuua
Pennanen, Tytti (2012)
Pennanen, Tytti
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716715
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716715
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön kohdeyrityksenä toimii nykysirkusryhmä Cie Nuua. Opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia Cie Nuua:lle sopivimpia markkinointikeinoja, joiden avulla yritys pystyy mainostamaan tulevaa esitystään sekä heidän sirkusryhmäänsä. Tutkimuksen päämäärä oli luoda tehokas markkinointisuunnitelma, jota työllistävä yritys voi soveltaa parhaaksi näkemällään tavalla.
Tutkimus on jaettu kahteen analysoitavaan pääaihealueeseen: esiintyvän taiteen ja sirkusmaailman tutkimiseen sekä uusien markkinointikeinojen alueeseen. Teoriaosuudet pohjautuvat lähdekirjallisuuteen, kun toisaalta empiirinen tutkimusosa pohjautuu useisiin avoimiin haastatteluihin Cie Nuuan toisen perustajan kanssa.
Tutkimusprosessin aikana nykysirkusalan potentiaali tuli erittäin selväksi. Tämän tutkimuksen toivotaan inspiroivan useampiin tutkimuksiin nykysirkuksen saralla.
Tutkimus on jaettu kahteen analysoitavaan pääaihealueeseen: esiintyvän taiteen ja sirkusmaailman tutkimiseen sekä uusien markkinointikeinojen alueeseen. Teoriaosuudet pohjautuvat lähdekirjallisuuteen, kun toisaalta empiirinen tutkimusosa pohjautuu useisiin avoimiin haastatteluihin Cie Nuuan toisen perustajan kanssa.
Tutkimusprosessin aikana nykysirkusalan potentiaali tuli erittäin selväksi. Tämän tutkimuksen toivotaan inspiroivan useampiin tutkimuksiin nykysirkuksen saralla.