Asiakastyytyväisyys kuntosalialan yrityksessä
Hyttinen, Jesse (2021)
Hyttinen, Jesse
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120623896
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120623896
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia erään kuntosalin asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksella selvitettiin kuntosalin asiakkaiden kokemuksia yrityksen palveluista ja toiminnasta. Tavoitteena oli tunnistaa kehityskohteita, joiden kautta voidaan parantaa
asiakaskokemusta ja vahvistaa asiakasuskollisuutta.
Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena ja siinä teetätettiin määrällinen kyselytutki-mus. Kyselyllä selvitettiin kuntosalin asiakkaiden kokemuksia muun muassa yrityksen yleisistä asioista, kuntosalin ja tilojen siisteydestä, kuntosali- ja harjoitusvälineistä, ryh-mäliikunnasta sekä asiakaspalvelusta.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista käy ilmi, että asiakkaat ovat tyytyväisiä kuntosalin aukioloaikoihin, hintatasoon, ilmastointiin, musiikkiin sekä yleisellä tasolla kuntosa-lilaitteisiin ja harjoitusvälineisiin. Myös asiakaspalveluun ja ryhmäliikuntaohjaajien ammattitaitoon oltiin tyytyväisiä. Kehityskohteiksi nousi kuntosalin viihtyvyys ja siisteys sekä kuntosalilaitteiden ja harjoitusvälineiden kunto. Myös tilasuunnittelu ja kuntosa-lilaitteiden pitkäksi koettu korjausaika tunnistettiin kehityskohteiksi.
asiakaskokemusta ja vahvistaa asiakasuskollisuutta.
Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena ja siinä teetätettiin määrällinen kyselytutki-mus. Kyselyllä selvitettiin kuntosalin asiakkaiden kokemuksia muun muassa yrityksen yleisistä asioista, kuntosalin ja tilojen siisteydestä, kuntosali- ja harjoitusvälineistä, ryh-mäliikunnasta sekä asiakaspalvelusta.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista käy ilmi, että asiakkaat ovat tyytyväisiä kuntosalin aukioloaikoihin, hintatasoon, ilmastointiin, musiikkiin sekä yleisellä tasolla kuntosa-lilaitteisiin ja harjoitusvälineisiin. Myös asiakaspalveluun ja ryhmäliikuntaohjaajien ammattitaitoon oltiin tyytyväisiä. Kehityskohteiksi nousi kuntosalin viihtyvyys ja siisteys sekä kuntosalilaitteiden ja harjoitusvälineiden kunto. Myös tilasuunnittelu ja kuntosa-lilaitteiden pitkäksi koettu korjausaika tunnistettiin kehityskohteiksi.