Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jaakkiman Sanomien verkkosivujen ja digimarkkinoinnin uudistaminen

Itkonen, Olli (2021)

 
Avaa tiedosto
Jaakkiman Sanomien verkkosivujen ja digimarkkinoinnin uudistaminen.pdf (1.784Mt)
Lataukset: 


Itkonen, Olli
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120323615
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Jaakkiman Sanomille uudet verkkosivut ja niitä hyödyntäen laatia uusi monikanavainen digimarkkinointisuunnitelma. Digitaalisen markkinoinnin tavoitteena on viestiä pitäjälehden arvolupauksesta ja sisällöistä verkossa tavoitellen uusia asiakkaita ja tavoittaa nuorempia ikäluokkia sekä saavuttaa kilpailullisen etuaseman muihin luovutetun Karjalan pitäjälehtien tuottajiin digitaalisella kentällä.

Uusien verkkosivujen kehittämisessä tavoitteena oli mahdollistaa parempi käytettävyys, alusta sisältömarkkinoinnille ja ottaa markkinoinnin mittaamiseen ja analysointiin tarvittavat työkalut.

Opinnäytetyössä tehtiin benchmarking-tutkimus. Tavoitteena oli selvittää muiden historiateemaisten aikakausilehtien tapoja toteuttaa digitaalista markkinointia verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa ja löytää omaan suunnitelmaan tapoja vuorovaikutuksen edistämistä ja kohdistetun sisällön julkaisuja varten. Tutkimuksesta löydettiin tavoitteita edistävät menetelmät: sosiaalisessa mediassa käytetty vuorovaikutusta edistävä kysymysjulkaisumenetelmä ja hakukoneoptimointia vahvistava artikkeleiden kategorisointi omille verkkosivuille.

Asiakasymmärrystä ja kohdennettua sisältöä varten luotiin ja toteutettiin kyselytutkimus. Tutkimuksen tavoitteina oli selvittää kohderyhmän ikäjakaumaa, tärkeimpiä kanavia sukututkimusta tehdessä, ja kohderyhmälle arvokkaita aiheita sisältömarkkinointia varten. Kyselytutkimuksen tuloksista luotiin digimarkkinointisuunnitelmaa varten asiakasprofiilit, mitkä sisältävät heille tärkeitä aiheita ja niistä luotiin sisältöteemat digimarkkinointisuunnitelmaa varten.

Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajalle luotiin kilpailukykyinen digimarkkinointisuunnitelma missä noudatetaan asiakaslähtöistä ajattelua tuottamalla säännöllisesti asiakastutkimuksesta luoduille asiakasprofiileille kohdennettua sisältöä artikkeleiden ja sosiaalisten medioiden julkaisujen muodossa monikanavaisesti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste