Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändin rakentaminen : Let me wine Oy

Karhunen, Jerry (2021)

 
Avaa tiedosto
Brändin rakentaminen_Jerry Karhunen.pdf (804.6Kt)
Lataukset: 


Karhunen, Jerry
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120723993
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantajalle Let me wine Oy:lle. Hyödyn saajana toimii kyseinen pieni viinien maahantuoja, mutta tutkimuksesta voi olla hyötyä myös muiden alojen yrityksille. Tavoitteena on luoda opas tärkeistä asioista, joihin tulee kiinnittää huomioita brändin rakennuksessa. Työssä pohdittiin hyviä sekä haitallisia toimintatapoja etenkin käytettäessä sosiaalista mediaa brändin rakennuksen keinona. Brändin rakentaminen koostuu monesta eri osista, mutta mitkä ovat ne tärkeimmät huomioonotettavat asiat sitä rakentaessa? Jokaisella alalla ja yrityksellä on omat keinot ja vahvuudet, mutta pääpiirteet ovat usein samankaltaiset. Työssä pohdittiin myös pienen ja suuremman yrityksen eroja brändin rakentamisessa. Aiheeseen haluttiin tuoda yrittäjien ja eri alojen ammattilaisten näkökulmaa, jotka tuntevat aiheen hyvin jo etukäteen.

Teoriaosuudessa tarkasteltiin brändin tarkoitusta ja sen tärkeimpiä tehtäviä. Myös alkoholikulttuuria Suomessa sekä alkoholin kulutusta ja sen viimeisimpiä trendejä otettiin tarkastelun alle. Lopuksi myös sosiaalisen median käyttöä Suomessa avattiin. Teoreettiseen viitekehykseen löydettiin paljon kirjallisuutta brändeistä ja markkinoinnista, mutta itse brändin rakentamisesta kokonaisuutena ei löytynyt paljoa aikaisempaa tutkimusta. Brändin rakentaminen aiheena on todella tärkeä yrityksille, sillä se vaikuttaa yrityksen aiheuttamiin mielikuviin ja sen saavuttamaan suosioon.

Tutkimusta palveli parhaiten kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä teemahaastattelu. Sen avulla päästiin syvälle haastateltavien kokemuksiin ja tietoihin brändin rakentamisessa. Haastatteluihin valikoitui neljä eri alojen ammattilaista, joiden kanssa haastattelut toteutettiin etäyhteyden välityksellä. Haastattelut litteroitiin tekstiksi ja analysoitiin kysymysteemojen mukaisesti. Analyysin perusteella luotiin johtopäätökset tärkeimmistä ja haitallisimmista toimintavoista brändin rakentamisessa.

Tutkimuksissa selvisi, että tärkeintä brändin rakennuksessa ovat yrityksen selkeä ilme sekä selkeä viestintä, joilla halutaan rakentaa luottamusta mahdollisten ja jo olemassa olevien asiakkaiden kanssa. Selkeyttä vaaditaan myös tarinankerronnassa, joka halutaan erottaa mainoksista. Tarinankerronta lisääntyy jatkuvasti, ja sosiaalinen media puolestaan edesauttaa sitä. Sen käyttö voi olla tehokas brändin rakennuksen työkalu yrityksille, mutta sosiaalisen median kanavien jakoa täytyy harkita tarkkaan. Loppujen lopuksi kyse on ennemmin ihmismielen tuntemisesta, kuin uusimpien tekniikoiden käyttämisestä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste