Myyntiprosessin rakentaminen : case eKeiretsu Oy
Ollikainen, Joel (2021)
Ollikainen, Joel
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120724077
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120724077
Tiivistelmä
Opinnäytetyön päätavoitteena rakennetaan myyntiprosessi suomalaiselle IT-alan pk-yritykselle. Kohdeyrityksenä on eKeiretsu Oy, mikä on pieni IT yritys Suomesta. Yrityksen asiantuntemus keskittyy SaaS-ratkaisuiden tuottamiseen liikkeenjohdolle.
Teoreettinen viitekehys keskittyy SaaSiin, sen myynti- ja liiketoimintamalleihin, kuten myös markkinoiden teoriaan.
Opinnäytetyön käytännönosuus keskittyy yrityksen nykyiseen tilanteeseen markkinoilla, jotka toimivat suuntaviivoina myyntiprosessin rakentamiseen.
Käytännön osuus on koostettu kvalitatiivisen tiedolla, joka hankittiin yrityksen henkilöstö keskusteluilla. Lisäksi tekijä hyödyntää omaa kokemustaan yrityksessä. Thesis is focusing on its main objective of building a sales process for Finnish SMB IT company. Case company is eKeiretsu Oy, which is a small IT company based in Finland. Company’s main area of expertise are SaaS applications for management.
The theoretical reference frame is concentrated on SaaS, its sales and business models, as well as theory of markets.
Practical part of the thesis is focusing on examining company’s current situation on markets as guidelines for the building of the sales process.
Practical part is composed with qualitative data from interviews with company’s staff. Author has also utilized own experience in the company.
Teoreettinen viitekehys keskittyy SaaSiin, sen myynti- ja liiketoimintamalleihin, kuten myös markkinoiden teoriaan.
Opinnäytetyön käytännönosuus keskittyy yrityksen nykyiseen tilanteeseen markkinoilla, jotka toimivat suuntaviivoina myyntiprosessin rakentamiseen.
Käytännön osuus on koostettu kvalitatiivisen tiedolla, joka hankittiin yrityksen henkilöstö keskusteluilla. Lisäksi tekijä hyödyntää omaa kokemustaan yrityksessä.
The theoretical reference frame is concentrated on SaaS, its sales and business models, as well as theory of markets.
Practical part of the thesis is focusing on examining company’s current situation on markets as guidelines for the building of the sales process.
Practical part is composed with qualitative data from interviews with company’s staff. Author has also utilized own experience in the company.