Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalautejärjestelmä sijaishuollon laadun arvioinnin ja kehittämisen tueksi

Salo, Kirsi; Viro, Eija (2021)

 
Avaa tiedosto
Salo_Kirsi; Viro_Eija.pdf (937.7Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Salo, Kirsi
Viro, Eija
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120724211
Tiivistelmä
Tämän kehittämishankeen kohdeorganisaationa oli Attendo Lastensuojelupalvelut Oy. Kehittämishankkeen tavoitteena oli luoda toimiva asiakaspalautejärjestelmä sijaishuoltoyksiköiden tilaaja-asiakkaiden palautteiden keräämiseen. Asiakaspalautejärjestelmän kehittämisen lopullisena tarkoituksena oli sijaishuoltoyksiköiden toiminnan laadun varmistaminen ja kehittäminen.

Kehittämishanke toteutettiin toimintatutkimuksena ja sen toiminnallisena menetelmänä käytettiin työpajatyöskentelyä. Hankkeeseen osallistui organisaation työntekijöistä muodostettu projektityöryhmä. Hankkeen aikana kerätty aineisto analysoitiin teemoittelun avulla. Teemojen pääluokat muodostuivat valtakunnallisista sijaishuollon laatukriteereistä, jotka ohjasivat tämän kehittämishankkeen toteuttamista. Aineiston analysoinnin avulla luotiin palautelomakkeen sisältö sähköiseen asiakaspalautejärjestelmään, joka oli tämän kehittämishankkeen tuotos.

Kehittämishankkeen lopullisena tuloksena syntyi asiakaspalautejärjestelmä, jolla sijaishuoltoyksiköiden tilaaja-asiakkailta saadaan kerättyä palautetta systemaattisesti ja tasalaatuisesti kaikissa organisaation yksiköissä. Saadun palautteen avulla organisaatiolla on mahdollisuus arvioida miten he ovat onnistuneet työssään ja selvittää sen kehittämisen tarpeet. Malli antaa mahdollisuuden jatkokehitykselle, jotta saatu palaute pystytään hyödyntämään täysmääräisesti. Kehittämishankkeen tuloksena luotu palautelomake on myös hyödynnettävissä muissa lastensuojelun sijaishuoltoyksiköissä, sillä niiden kaikkien toimintaa ohjaavat samat lait ja suositukset.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste