Players Manual to Self-Development in Esports
Uusitalo, Timo (2021)
Uusitalo, Timo
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924623
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924623
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tilasi Incoach oy. Incoach on suomalainen yritys, jonka liiketoiminta perustuu e-urheiluvalmennuspalvelujen tarjoamiseen yksityishenkilöille ja oppilaitoksille. He halusivat e-urheiluun liittyvää materiaalia valmennuspalveluidensa kehittämistä varten.
Tämän kandidaatintutkinnon tavoitteena oli kerätä tietoa yksiin kansiin, josta olisi hyötyä e-urheilijana kehittymiseen pyrkiville. Tämä aihe oli toimeksiantajan ehdotus, sillä e-urheiluala tarvitsee sisältöä pelaajille, jotka haluavat kehittyä kokonaisvaltaisemmin urheilijoina kuin pelin sisäisten taitojensa osalta.
Verkkokyselylomakkeella tehty tutkimus lisättiin testaamaan, pitävätkö e-urheilijat tässä opinnäytetyössä esitettyjä tietoja ja argumentteja oleellisina ja hyödyllisinä. Suurin osa vastaajista piti tämän opinnäytetyön väittämiä olennaisina tai heidän vastauksensa voitiin tulkita sellaisiksi. This thesis was commissioned by Incoach Oy. Incoach Oy is a Finnish company whose business revolves around providing esports coaching services to individuals and educational institutes. They were looking for educational material related to esports to develop their coaching services.
This bachelor’s thesis aimed to gather information that would be useful to individuals trying to improve as an esports player. This topic was a suggestion by the client as esports industry is in need of educational content for players looking to improve on a broader scale than their in-game skills.
A survey in form of an online questionnaire was added to test if esports players find the information and arguments presented in this thesis relevant and useful. For the most part the respondents regarded the arguments of this thesis’s relevant or their responses could be interpreted as such.
Tämän kandidaatintutkinnon tavoitteena oli kerätä tietoa yksiin kansiin, josta olisi hyötyä e-urheilijana kehittymiseen pyrkiville. Tämä aihe oli toimeksiantajan ehdotus, sillä e-urheiluala tarvitsee sisältöä pelaajille, jotka haluavat kehittyä kokonaisvaltaisemmin urheilijoina kuin pelin sisäisten taitojensa osalta.
Verkkokyselylomakkeella tehty tutkimus lisättiin testaamaan, pitävätkö e-urheilijat tässä opinnäytetyössä esitettyjä tietoja ja argumentteja oleellisina ja hyödyllisinä. Suurin osa vastaajista piti tämän opinnäytetyön väittämiä olennaisina tai heidän vastauksensa voitiin tulkita sellaisiksi.
This bachelor’s thesis aimed to gather information that would be useful to individuals trying to improve as an esports player. This topic was a suggestion by the client as esports industry is in need of educational content for players looking to improve on a broader scale than their in-game skills.
A survey in form of an online questionnaire was added to test if esports players find the information and arguments presented in this thesis relevant and useful. For the most part the respondents regarded the arguments of this thesis’s relevant or their responses could be interpreted as such.
