Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Helsinki Beachfutis 2022 -tapahtuman viestintä- ja markkinointisuunnitelma

Viitanen, Pekka (2021)

 
Avaa tiedosto
Helsinki Beachfutis 2022 -tapahtuman viestintä- ja markkinointisuunnitelma (1).pdf (206.1Kt)
Lataukset: 


Viitanen, Pekka
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924684
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli HJK Oy. Työn tavoitteena oli luoda viestintä- ja markkinointisuunnitelma Helsinki Beachfutis 2022 -tapahtumalle, jota tullaan käyttämään varsinaisen viestintä- ja markkinointisuunnitelman tukena.

Teoreettisen viitekehyksen ensimmäinen osa käsittelee viestintää. Osiossa kuvataan mitä viestintä on ja millaista on hyvä viestintä. Lisäksi osiossa käsitellään, millaista on laadukas tapahtumaviestintä. Toinen tietoperustan osa keskittyy tapahtuman markkinointiin ja siinä huomioitaviin seikkoihin, kuten kohdeyleisöön, tapahtumapaikkaan ja tulosten mittaamiseen.

Opinnäytetyössä tehty haastattelu on kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Haastattelu tehtiin HJK:n kaupalliselle johtajalle, jolla on vankka kokemus tapahtuma-alalta. Haastattelun tavoitteena oli saada tietoa, jota voidaan käyttää apuna Helsinki Beachfutis 2022 -tapahtuman viestintä- ja markkinointisuunnitelmaa rakentaessa.

Toteutusosassa käytiin läpi tapahtuman lähtökohdat, eriteltiin kohdeyleisö sekä tapahtuman tavoitteet. Lisäksi rakennettiin viestintä- ja markkinointistrategia. Opinnäytetyön viestintä- ja markkinointisuunnitelman toimintasuunnitelma jaettiin kolmeen osaan sen selkeyttämisen vuoksi. Osat olivat tapahtuman ennakkoviestintä ja -markkinointi, tapahtuman aikana tapahtuva viestintä sekä jälkiviestintä sekä -markkinointi. Lopuksi kuvattiin tapoja, millä tapahtuman viestinnän ja markkinoinnin onnistumista tullaan mittaamaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste