Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

3D-malli Unreal Engine -pelimoottorissa

Huohvanainen, Pekka (2021)

 
Avaa tiedosto
Huohvanainen_Pekka.pdf (3.147Mt)
Lataukset: 


Huohvanainen, Pekka
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924838
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka luoda toimivia 3D-malleja Unreal Engine -pelimoottoriin. Tutkimus suoritetaan Unreal Engine 4:n näkökulmasta, mutta monet asiat pätevät myös muihin pelimoottoreihin ja 3D-projekteihin.

Pixtell Oy toimi työn toimeksiantajana. Yrityksen Last Drop seikkailupeliä varten täytyi luoda tehokas prosessi, minkä avulla on mahdollista luoda iso määrä yhtenevän näköisiä 3D-malleja.

Prosessi jakautui mallien suunnitteluun, mallinnukseen, teksturointiin ja exportaukseen. Lisäksi on ymmärrettävä kuinka 3D-mallit rakentuvat ja mitä tiedostoformaatteja Unreal Enginen tukee.

Johtopäätöksenä hyvä teksturointi ja materiaalien muokkaus Unreal Enginessä johtivat parhaaseen lopputulokseen. Runsaat mallikuvat ja toimiva mallin rakenne puolestaan tekevät itse mallinuksesta nopeaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste