Työhyvinvointikysely asiakasyritykselle
Peuhkuri, Topi (2021)
Peuhkuri, Topi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121024971
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121024971
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä suoritetaan työhyvinvointikysely asiakasyritykselle. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää yrityksen nykytilaa työntekijöiden hyvinvoinnin kautta. Tutkimuksen avulla pyritään parantamaan työolosuhteita ja selvittämään mahdollisia kilpailukeinoja yrityksen sisältä.
Henkilöstön hyvinvointi on tärkeä osa yrityksen menestyksen kannalta. Työhyvinvointikysely on hyvä mittari työhyvinvoinnin mittaamiseen. Kysely on myös mahdollista toteuttaa jatkossa säännöllisesti, jolloin yritys pystyy seuraamaan työpaikkansa kehitystä.
Asiakasyritykselle on tehty vastaa kysely vuonna 2017. Olikin siis ajankohtaista toteuttaa kysely uudestaan. Tutkimuksessa käytetty kysely pohjautuu pitkälti edelliseen kyselyyn. Tämä helpottaa tutkijaa sekä asiakasyritystä vertailemaan tuloksia keskenään. Tutkimus on pyritty tekemään niin, että asiakasyritys pystyy hyödyntämään sen tietoja kehittäessään työntekijöidensä hyvinvointia.
Henkilöstön hyvinvointi on tärkeä osa yrityksen menestyksen kannalta. Työhyvinvointikysely on hyvä mittari työhyvinvoinnin mittaamiseen. Kysely on myös mahdollista toteuttaa jatkossa säännöllisesti, jolloin yritys pystyy seuraamaan työpaikkansa kehitystä.
Asiakasyritykselle on tehty vastaa kysely vuonna 2017. Olikin siis ajankohtaista toteuttaa kysely uudestaan. Tutkimuksessa käytetty kysely pohjautuu pitkälti edelliseen kyselyyn. Tämä helpottaa tutkijaa sekä asiakasyritystä vertailemaan tuloksia keskenään. Tutkimus on pyritty tekemään niin, että asiakasyritys pystyy hyödyntämään sen tietoja kehittäessään työntekijöidensä hyvinvointia.