Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Matkapakettien tuotteistaminen golfklubille

Suojala, Eliisa (2012)

 
Avaa tiedosto
Suojala_Eliisa.pdf (275.8Kt)
Lataukset: 


Suojala, Eliisa
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112917176
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kuvaa matkapaketin tuotteistamisprosessin. Työn tarkoituksena on luoda golfklubille kaksi toimivaa golfmatkapakettia, jotka asiakkaiden on helppo ostaa valmiina kokonaisuuksina. Nämä kaksi matkapakettia eroavat hieman toisistaan ja ne painottavat eri asioita. Matkapaketin perustana molemmissa tapauksissa on kuitenkin majoitus sekä golfkierros. Tämä työ käsittelee tuotteistamisprosessin kahta ensimmäistä vaihetta, mutta halutessaan kohdeyritys voi viedä prosessia eteenpäin. Kohdeyrityksenä työssä on Sipoossa sijaitseva Golf Talma. Golf Talmassa on kaksi 18-reikäistä golfkenttää ja par3 harjoituskenttä sekä monipuoliset lähipelimahdollisuudet. Työn kautta pyritään huomioimaan klubin vieraspelaajat entistä paremmin.

Työ perustuu tuotteistamisteoriaan, jonka kautta tuotteistamisprosessia on viety eteenpäin. Teoriaosuudessa on keskitytty enemmän prosessin ensimmäisiin vaiheisiin; ideointiin ja suunnitteluun. Teoriassa on kuitenkin käsitelty myös prosessin muut vaiheet, jotta toimeksiantaja voi tulevaisuudessa jatkaa prosessin viemistä jatkokehitykseen.

Opinnäytetyö on toiminnallinen työ, joten tuotoksena on kaksi toisistaan eroavaa golfmatkapakettia. Pakettien toimivuus ja kannattavuus on pyritty varmistamaan selvittämällä asiakkaiden todellisia tarpeita asiakaskyselyn kautta. Työssä on käytetty myös kilpailijoiden vastaavien tuotteiden benchmarkkausta, jonka kautta on pyritty selvittämään, mitä Golf Talman matkapaketissa voitaisiin tehdä paremmin. Opinnäytetyö kuvaa, mitä matkapaketin tuotteistaminen vaatii ja mitä prosessissa tulee ottaa huomioon.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste