Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kaveritaidot haltuun! : materiaalipaketti 3-5-vuotiaiden lasten sosiaalisten taitojen tukemiseen varhaiskasvatuksessa

Asikainen, Jutta; Lindlöf, Hanna (2021)

 
Avaa tiedosto
Kaveritaidot haltuun! Materiaalipaketti 3-5-vuotiaiden lasten sosiaalisten taitojen tukemiseen varhaiskasvatuksessa-DESKTOP-H8Q53T6-2.pdf (1.524Mt)
Lataukset: 


Asikainen, Jutta
Lindlöf, Hanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121125309
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli koota tuleville varhaiskasvatuksen sosionomiopiskelijoille materiaalipaketti, joka sisältää erilaisia materiaaleja lasten sosiaalisten taitojen tukemiseksi varhaiskasvatuksessa. Oppinäyteyön tuotoksena syntyi materiaalipaketti Kaveri-taidot haltuun!, jossa esitellään neljä erilaista materiaalia, joiden avulla voidaan tukea lasten sosiaalisia taitoja. Materiaalipakettia voi hyödyntää opiskelijoiden lisäksi myös varhaiskasvatuksen ammattilaiset, vanhemmat sekä muut aiheesta kiinnostuneet, jotka toimivat lasten kanssa. Materiaalipaketti on suunnattu 3-5–vuotiaille lapsille.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää LAB-ammattikorkeakoulun tulevien varhaiskasvatuksen sosionomiopiskelijoiden valmiuksia, tietämystä ja osaamista lasten sosiaalisista taidoista sekä niiden tukemisesta varhaiskasvatuksessa. Opinnäytetyön idea perustui lasten sosiaalisten taitojen eli kaveritaitojen kehittämiseen varhaiskasvatuksessa erilaisten toiminnallisten menetelmien keinoin.

Materiaalipakettia varten kartoitettiin jo olemassa olevia materiaaleja hyödyntäen muun muassa ammattilaisia varhaiskasvatuksen kentältä. Materiaalien valintojen perustana toimi teoreettinen viitekehys lasten itsetuntemuksesta, tunnetaidoista, empatiataidoista sekä vuorovaikutus- ja vertaissuhdetaidoista. Tuotoksen arviointi toteutettiin palautteen keruuna varhaiskasvatuksen ammattilaisilta sekä itsearviointina.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste