Oma ammatillinen kehittyminen markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijana
Lankinen, Saara (2021)
Lankinen, Saara
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121325490
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121325490
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli seurata markkinointi- ja viestintäkoordinaattorin työtä Medividalla ja kehittää hänen ammattitaitoaan. Ammattitaidon kehittymisen myötä tavoitteeksi muodostui myös työpaikan ja työtehtävien kehittäminen.
Työn alussa esiteltiin osaamisen lähtökohdat sekä käytiin läpi, kuinka heikkoudet ja vahvuudet ilmenevät työssä. Nykytila-analyysissa pohdittiin myös, missä vaiheessa ammatillinen kehittyminen on sekä asetettiin tavoitteita omalle kehittymiselle.
Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena, eli työhön kuului kymmenen viikon raportointijakso, jonka aikana seurattiin markkinointi- ja viestintäkoordinaattorin päivittäistä työskentelyä. Viikon lopuksi pohdittiin kuluneen viikon aikana esiin nousseita teemoja ja haasteita lähdekirjallisuuden avulla. Viikkoyhteenvedoissa käsiteltiin muun muassa luovuutta osana asiantuntijatyötä, perehdytysprosessia ja sen kehittämistä, perfektionismia, sisäistä ja ulkoista motivaatiota sekä omaa jaksamista.
Opinnäytetyön jälkeen markkinointi- ja viestintäkoordinaattori osasi tarkastella omaa työtään sekä suhtautumistaan siihen analyyttisemmin. Työn tuloksena toimeksiantaja ymmärsi, mitä osa-alueita markkinoinnissa ja viestinnässä tulisi kehittää, sekä tuli tietoiseksi tämänhetkisestä osaamisen tasosta.
Työn alussa esiteltiin osaamisen lähtökohdat sekä käytiin läpi, kuinka heikkoudet ja vahvuudet ilmenevät työssä. Nykytila-analyysissa pohdittiin myös, missä vaiheessa ammatillinen kehittyminen on sekä asetettiin tavoitteita omalle kehittymiselle.
Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena, eli työhön kuului kymmenen viikon raportointijakso, jonka aikana seurattiin markkinointi- ja viestintäkoordinaattorin päivittäistä työskentelyä. Viikon lopuksi pohdittiin kuluneen viikon aikana esiin nousseita teemoja ja haasteita lähdekirjallisuuden avulla. Viikkoyhteenvedoissa käsiteltiin muun muassa luovuutta osana asiantuntijatyötä, perehdytysprosessia ja sen kehittämistä, perfektionismia, sisäistä ja ulkoista motivaatiota sekä omaa jaksamista.
Opinnäytetyön jälkeen markkinointi- ja viestintäkoordinaattori osasi tarkastella omaa työtään sekä suhtautumistaan siihen analyyttisemmin. Työn tuloksena toimeksiantaja ymmärsi, mitä osa-alueita markkinoinnissa ja viestinnässä tulisi kehittää, sekä tuli tietoiseksi tämänhetkisestä osaamisen tasosta.