Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digimarkkinoinnin kehittämissuunnitelma Laskuta 247 Oy:lle

Saarinen, Valtteri (2021)

 
Avaa tiedosto
Digimarkkinoinnin kehittämissuunnitelma.pdf (935.4Kt)
Lataukset: 


Saarinen, Valtteri
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121325600
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Laskuta 247 -yritykselle digimarkkinoinnin kehittämissuunnitelma, jonka avulla yritys pystyisi kehittämään digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitään. Suunnitelma on tehty pienen ja uuden yrityksen rajalliset resurssit huomioiden. Työssä pyrkimyksenä oli löytää kustannustehokkain keino digimarkkinoinnin toteuttamiseen ja tunnistaa tärkeimmät digimarkkinoinnin kanavat. Yrityksen toimiessa pelkästään verkossa, ei digimarkkinoinnin tärkeyttä voi liikaa korostaa brändin rakentamisessa ja asiakashankinnassa.

Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja tutkielmaosuudesta. Teoriaosuudessa tarkastellaan digimarkkinointia käsitteenä, keinoja ja kanavia sen toteutukseen sekä sisällön luomista onnistuneesti kirjallisuuden ja sähköisten lähteiden pohjalta. Teoriaosuuden on tarkoitus tukea toiminnallista osuutta ja antaa toimeksiantajalle tietoa digimarkkinoinnin mahdollisuuksista. Teorian digimarkkinoinnin sisältöstrategian tarkoitus on antaa toimeksiantajayritykselle tietoa sisällön tärkeydestä ja asiakaslähtöisyydestä liiketoiminnassa. Digimarkkinoinnin sisältöstrategiaosuudessa perustellaan myös, miksi ostajapersoonan rakentaminen on hyödyllinen työkalu markkinoinnin kohdistamiseen ja yleisöön vetoavan sisällön luomiseen.

Opinnäytetyön tutkielmallinen osuus koostuu teemahaastattelusta, kilpailija-analyysista ja digimarkkinoinnin kehittämissuunnitelmasta. Laadulliseen tutkimukseen päädyttiin sen luonteen takia ja sen nähtiin parhaiten sopivan toimeksiannon toteutukseen. Teemahaastattelussa luotiin teemoitetut kysymykset, jotta löydettäisiin ne ongelmakohdat, joihin tarvitsisi työssä eniten pureutua. Kilpailija-analyysin avulla selvitettiin yrityksen tärkeimmät kilpailijat ja kartoitettiin heidän toimiaan verkossa pääsääntöisesti digimarkkinoinnin näkökulmasta. Digimarkkinoinnin kehittämissuunnitelman on tarkoitus toimia tukena markkinoinnin toimenpiteille tämän hetken tilanteeseen sopivasti, resurssien puitteissa. Digimarkkinoinnin kehityssuunnitelmassa on käytetty SOSTAC-mallia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste