Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vastaanoton työntekijän perehdytysopas Pohjois-Karjalan Sokos-hotelleihin

Venäläinen, Janica (2021)

 
Avaa tiedosto
Venalainen_Janica_2021_12_14.pdf (413.3Kt)
Lataukset: 


Venäläinen, Janica
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425769
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa selkeä ja johdonmukainen vastaanoton perehdytysopas ja tarkistuslista toimeksiantajan Sokos-hotelleihin. Työn tietoperustassa käsitellään perehdyttämisen osa-alueet: yleisimmät käsitteet, suunnittelu ja toteuttaminen, seuranta ja arviointi, tavoitteet, hyvän ja huonon perehdyttämisen tuntomerkit, yleisimmät ongelmat sekä perehdyttämisvelvollisuus ja työturvallisuuslaki. Sen lisäksi tietoperustaan on sisällytetty aiheita oppimisesta: ihminen oppijana, oppimisen ylläpito ja oppiva organisaatio, sillä perehdyttäminen on pääosin oppimista ja ammatillista kehittymistä. Työssä esitellään myös toimeksiantajan ja Sokos Hotels -ketjun taustaa.

Työn tiedonhankintamenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua, jossa haastateltiin kahdesta Pohjois-Karjalan Sokos-hotellin vastaanotosta yhtä työntekijää. Haastatteluiden tarkoituksena oli saada selville vastaanottojen toimintatapoja ja käytänteitä sekä täydentävää tietoa tämän opinnäytetyön tuotoksena valmistuneen perehdytysmateriaalin luomisen tueksi.

Haastattelutuloksista saatiin tarvittavaa tietoa oppaan luomiseen. Tulosten perusteella vastaanottojen yhtenäinen perehdytysmateriaali on ajankohtainen ja tarpeellinen, koska sellaista ei entuudestaan ole. Maakunnan Sokos-hotellit voivat hyödyntää opasta ja tarkistuslistaa vastaanoton työntekijän perehdyttämisen tukena.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste