Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kysely Holiday Club Katinkullan harrasteosakkaille vuorojen käytöstä

Mäkilä, Annina; Palolahti, Sanni (2021)

Avaa tiedosto
Makila_Annina&Palolahti_Sanni.pdf (1002.Kt)
Lataukset: 


Mäkilä, Annina
Palolahti, Sanni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121325599
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyys on yrityksen toiminnan kannalta tärkeää. Uskolliset ja yrityksen palvelujen äärelle aina uudestaan palaavat asiakkaat takaavat menestyvän ja kannattavan yritystoiminnan. Asiakkaat eivät kuitenkaan palaa, mikäli he eivät ole tyytyväisiä palveluihin. Tämä on yksi syy miksi myös Holiday Club Katinkulta halusi selvittää asiakkaidensa tyytyväisyyttä tarjoamiinsa palveluihin. Opinnäytetyön aiheena oli tehdä kyselytutkimus Holiday Club Katinkullan harrasteosakkeenomistajille harrastevuorojen käytöstä ja tyytyväisyydestä kyseisiin harrastepalveluihin. Työn tilaajana toimi Holiday Club Katinkulta. Työn tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely harrastepalveluista Holiday Club Katinkullan harrasteosakkeenomistajille ja samalla kartoittaa osakkaiden halukkuutta myydä omistamiaan harrasteosakkeita. Kyselyllä haluttiin myös tiedustella jättävätkö vastaajat harrastevuoroja käyttämättä ja voitaisiinko tätä välttää. Työn tavoitteena oli antaa Katinkullalle tietoa heidän asiakkaidensa tyytyväisyyden tasosta harrastepalveluita kohtaan ja mahdollisuuksien mukaan saada uusia ideoita näiden palvelujen kehittämiseen. Opinnäyteyön teoriaosuudessa perehdytään asiakastyytyväisyyteen, asiakaskokemukseen ja niiden muodostumiseen, palvelun laadun muodostumiseen, laajennettuun palvelutuotteeseen ja palveluprosessiin. Lisäksi työssä perehdytään tutkimusmenetelmänä käytettyyn kyselyn laadintaan.

Kysely toteutettiin verkkokyselynä ja Katinkulta levitti kyselyä sähköpostitse harrasteosakkeenomistajillensa alkuvuodesta 2020. Kysely koski niitä osakkeenomistajia, jotka omistivat harrasteosakkeita viikoilla 5–10. Kyselyssä oli monivalintakysymyksiä sekä avoimia kysymyskohtia, joihin vastauksiaan pystyi perustelemaan. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 95 kappaletta. Tulokset analysoitiin ja niistä tehtiin taulukoita. Tuloksien mukaan vastaajat ovat pääosin tyytyväisiä harrastepalveluihin ja palaute Katinkullalle on positiivista. Vastauksista nousi esiin myös muutamia kohteita, joihin haluttiin muutosta. Vastaajien halukkuus harrasteosakkeiden myyntiin vaihteli hyvin paljon.

Kyselyyn saatujen vastausten pohjalta on mahdollista nostaa esiin muutamia kehityskohteita ja -ideoita, joiden avulla Katinkulta voi lähteä kehittämään harrastepalveluita asiakaslähtöisemmiksi ja houkuttelevimmiksi nykyisille sekä uusille aktiivisesti liikkuville asiakkaille. Vastauksissa nousi esiin muun muassa harrastetilojen kunnostus, mahdollisuus vaihtaa harrastevuoroja netissä, ja joitakin uusia lajeja toivottiin harrasteisiin ja ryhmäliikuntatunneille. Kysely on mahdollista toteuttaa uudestaan samalle vastaajajoukolle ja tarkastella mahdollisten muutosten vaikutusta asiakastyytyväisyyteen tai kyselyä voi hyödyntää myös muille harrasteosakkeenomistajille ja saada heidän mielipiteensä ja kehitysideansa ilmi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste