Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Operatiivisen johtamisen kehittäminen valtion ict-palveluorganisaatiossa

Pellikka, Jaana (2021)

Avaa tiedosto
Pellikka_Jaana_2021_12_16.pdf (921.5Kt)
Lataukset: 


Pellikka, Jaana
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626409
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ja kehittää Valtion ICT-palvelukeskuksen
operatiivista johtamista. Tutkimuskohteena oli asiakastuotannon operatiivinen
johtaminen kuten päivittäisjohtaminen, työntekijöiden ohjaaminen ja kannustaminen,
toiminnan organisointi, prosessien johtaminen sekä työntekijöiden yhteistyön tukeminen.
Tutkimus tehtiin laadullisena tutkimuksena teemahaastatteluna. Organisaation
asiakaskohtaisia tuotantopäälliköitä haastateltiin yksilöhaastatteluna. Haastattelun
teemat olivat tiimin toiminnan sujuvoittaminen ja tehostaminen, asiakkaan ja tiimin
välinen viestintä sekä tulevien tehtävien ennakointi, asiakkaan ja organisaation väliset
vastuut operatiivisessa toiminnassa. Haastattelut nauhoitettiin ja litteroitiin. Toissijaisena
aineistona käytettiin osallista havainnointia. Tutkimuksen ohessa tuotettiin
tuotantopäällikön palvelukäsikirja.
Operatiivisen johtamisen lähtökohdat vaihtelivat riippuen asiakkuuden koosta ja siitä
oliko asiakkaalla enemmän asiakaskohtaisia vai tuotteistettuja palveluja käytössään.
Virtuaalitiimit ja etäjohtaminen ovat arkipäivää eikä puuttuvia kasvokkain tapaamisia
koettu merkittävänä haasteena. Sekä tiimin sisäisiä että asiakkuuden virtuaalikokouksia
pidetään säännöllisesti ja ne ovat tärkeitä tiedon kulun näkökulmasta.
Jatkokehityskohteeksi jäi organisaation sisäisen yhteistyön parantaminen sekä
kehitysaloitteiden ja palautteen antamisen tapojen kehittäminen tuotteistettujen
palvelujen suuntaan. Palvelujen kehitys tulee olla asiakaslähtöisempää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste