Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinoinnin strateginen suunnittelu : case: YogaROCKS Oy

Hiltunen, Antti (2012)

 
Avaa tiedosto
Hiltunen_Antti.pdf (1.035Mt)
Lataukset: 


Hiltunen, Antti
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112917243
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on strateginen markkinointisuunnitelma kaksi vuotta toimineelle liikunta-alan pienyritykselle. Työssä käsitellään markkinointisuunnitelman suurimmat osa-alueet yleisellä tasolla, mutta painopiste on uusilla markkinointitoimenpiteillä.

Opinnäytetyön tutkimusongelmana on, miten luodaan tehokas markkinointisuunnitelma kaksi vuotta toimineelle yritykselle ja mitä se pitää sisällään. Työn tavoitteena on antaa yritykselle työkalut tehokkaan markkinointisuunnitelman toteuttamiseen ja hankkia yritykselle käyttökelpoista tietoa markkinoista, markkinoilla toimivista kilpailijoista, kohderyhmistä ja niiden ostokäyttäytymisestä. Näiden tietojen pohjalta yritykselle luodaan markkinointistrategia ja toteuttamissuunnitelma.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytetään kvalitatiivista tutkimusta ja kirjoituspöytätutkimusta, jolla tässä yhteydessä tarkoitetaan yrityksen toiminnasta tekijän itse keräämien tietojen hyödyntämistä. Työn teoriaosuudessa käsitellään markkinointisuunnittelun teoriaa lähtökohta-analyyseistä markkinoinnin kilpailukeinoihin. Teoriaosuuden lähteinä on käytetty markkinoinnin kirjallisuutta sekä sähköisiä lähteitä. Empiriaosuutta varten haastateltiin kohdeyrityksen toimitusjohtajaa. Lisäksi empiriaosuudessa on hyödynnetty sähköisiä lähteitä ja tekijän omaa tietämystä yrityksen toiminnasta.

Opinnäytetyön lopputuloksena on käyttövalmis markkinointisuunnitelma, joka voidaan ottaa käyttöön sellaisenaan tai sitä voidaan käyttää tulevien markkinointisuunnitelmien pohjana. Markkinointisuunnitelma kattaa keskeisimmät markkinoinnin osa-alueet ja sen avulla kohdeyritys pystyy toteuttamaan markkinointiaan kannattavasti ja tehokkaasti. Lisäksi opinnäytetyössä on esitetty kehitysehdotuksia kohdeyrityksen nykyisille markkinointitoimenpiteille ja uusia toimenpiteitä markkinoinnin parantamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste