Liiketoiminnan kehitysprojekti, verkkoluennot brändin tukena ja osana markkinointia
Laakso, Jenna (2021)
Laakso, Jenna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122090172
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122090172
Tiivistelmä
Brändi tulee mielikuvasta, joka asiakkailla on yrityksen tuotteista ja palveluista ja brändin avulla yritys erottuu kilpailijoista. Brändi liitetään usein visuaalisiin elementteihin, joita siitä nähdään, kuten logo. Visuaaliset elementit ovat kuitenkin vain pintaa, sillä yrityksen brändistä kertoo kaikki mitä yritys tekee. Toimeksiantajayritys halusi kehittää liiketoimintaansa, minkä vuoksi opinnäytetyön aiheeksi muodostui verkkoluentokonseptin luominen. Verkkoluentokonseptiin liittyy hyvin tärkeänä osana henkilöbrändääminen. Brändäämisen visuaalisten keinojen hyödyntäminen oli työn keskiössä.
Työn tuotoksena on suunnitelma, jonka pohjalta on toteutettu Style N’ Sound yrityksen ensimmäinen verkkoluento, joka toimii konseptina tuleville luennoille. Ensimmäistä ja sitä tulevaisuudessa seuraavia verkkoluentoja varten tehtiin suunnitelma, joka sisältää sekä graafisen ohjeiston ja sisältösuunnitelman. Näiden avulla yrityksen on mahdollista tulevaisuudessa jatkaa uusien verkkoluentojen luomista eri aiheista.
Työn tuotoksena on suunnitelma, jonka pohjalta on toteutettu Style N’ Sound yrityksen ensimmäinen verkkoluento, joka toimii konseptina tuleville luennoille. Ensimmäistä ja sitä tulevaisuudessa seuraavia verkkoluentoja varten tehtiin suunnitelma, joka sisältää sekä graafisen ohjeiston ja sisältösuunnitelman. Näiden avulla yrityksen on mahdollista tulevaisuudessa jatkaa uusien verkkoluentojen luomista eri aiheista.