Sosiaalisen median markkinoinnin kehittäminen : case: Vierumäki
Taivainen, Miila (2021)
Taivainen, Miila
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122190261
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122190261
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä toimeksiantajayritykselle Vierumäki Sports Oy:lle sosiaalisen median kehittämissuunnitelma. Kohdeyrityksen toiveena oli taulukkomuotoinen sosiaalisen median kalenteri, jonka avulla voidaan paremmin suunnitella, kohdentaa ja aikatauluttaa yrityksen sosiaalisen median sisältöjä.
Työ koostuu kahdesta osasta, ensimmäinen osa on teoreettista tietoperustaa, jossa perehdytään muun muassa markkinoinnin kehitykseen, digimarkkinointiin, sosiaaliseen mediaan sekä sisällöntuotantoon. Teoriatietoa hyödyntäen tehtiin opinnäytetyön toinen osa, eli toiminnallinen osuus, jossa laadittiin sosiaalisen median kehittämissuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Toiminnallisessa osuudessa käytettiin työskentelymenetelminä haastatteluja, lähtötilanneanalyysia sekä benchmarkingia.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi taulukkomuotoinen sosiaalisen median kalenteri sekä kehitysehdotukset, joiden avulla kohdeyritys voi parantaa ja jatkokehittää omaa sosiaalisen median markkinointiaan.
Työ koostuu kahdesta osasta, ensimmäinen osa on teoreettista tietoperustaa, jossa perehdytään muun muassa markkinoinnin kehitykseen, digimarkkinointiin, sosiaaliseen mediaan sekä sisällöntuotantoon. Teoriatietoa hyödyntäen tehtiin opinnäytetyön toinen osa, eli toiminnallinen osuus, jossa laadittiin sosiaalisen median kehittämissuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Toiminnallisessa osuudessa käytettiin työskentelymenetelminä haastatteluja, lähtötilanneanalyysia sekä benchmarkingia.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi taulukkomuotoinen sosiaalisen median kalenteri sekä kehitysehdotukset, joiden avulla kohdeyritys voi parantaa ja jatkokehittää omaa sosiaalisen median markkinointiaan.