Klubi-illan järjestäminen : case: Rikospaikka
Hintsala, Janne (2012)
Hintsala, Janne
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112917332
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112917332
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö keskittyy tapahtumamarkkinointiin ja erityisesti klubi-illan järjestämiseen. Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä case-organisaatio Rikospaikan kanssa toiminnallisena opinnäytetyönä. Tarkoituksena on järjestää klubi-ilta ja tavoitteena selvittää, mitä elementtejä vaaditaan klubi-illan järjestämiseen.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuudessa keskitytään ensin markkinointiin, josta siirrytään tapahtumamarkkinointiin, jota käsitellään laajemmin. Teoriaosuutta seuraa työn toiminnallinen osuus, jossa käydään läpi case-organisaatio Rikospaikan klubi-illan järjestäminen ja kuinka siinä on hyödynnetty tapahtumamarkkinoinnin keinoja.
Rikospaikka klubi-ilta järjestettiin lauantaina 27.10. Tapahtumalle oli asetettu kaksi tavoitetta, jotka olivat 205 myytyä lippua sekä kerätä mahdollisimman paljon positiivista palautetta. Positiivisen palautteen määrää käytettäisiin tulevaisuudessa järjestettävien klubi-iltojen vertailukohteena. Lipunmyyntitavoite ylitettiin ja positiivista palautetta kertyi tyydyttävästi. Yleinen ilmapiiri illasta oli positiivinen.
Klubi-illan järjestäminen koostuu monista elementeistä, jotka voidaan jakaa kolmeen osaan: suunnitteluvaiheeseen, toteutusvaiheeseen sekä jälkimarkkinointivaiheeseen. Saatujen tulosten perusteella pääteltiin, että klubi-illan järjestäminen vaatii tapahtumaprosessin kaikkien vaiheiden erinomaista hallintaa sekä erityistä panostamista suunnitteluvaiheeseen.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuudessa keskitytään ensin markkinointiin, josta siirrytään tapahtumamarkkinointiin, jota käsitellään laajemmin. Teoriaosuutta seuraa työn toiminnallinen osuus, jossa käydään läpi case-organisaatio Rikospaikan klubi-illan järjestäminen ja kuinka siinä on hyödynnetty tapahtumamarkkinoinnin keinoja.
Rikospaikka klubi-ilta järjestettiin lauantaina 27.10. Tapahtumalle oli asetettu kaksi tavoitetta, jotka olivat 205 myytyä lippua sekä kerätä mahdollisimman paljon positiivista palautetta. Positiivisen palautteen määrää käytettäisiin tulevaisuudessa järjestettävien klubi-iltojen vertailukohteena. Lipunmyyntitavoite ylitettiin ja positiivista palautetta kertyi tyydyttävästi. Yleinen ilmapiiri illasta oli positiivinen.
Klubi-illan järjestäminen koostuu monista elementeistä, jotka voidaan jakaa kolmeen osaan: suunnitteluvaiheeseen, toteutusvaiheeseen sekä jälkimarkkinointivaiheeseen. Saatujen tulosten perusteella pääteltiin, että klubi-illan järjestäminen vaatii tapahtumaprosessin kaikkien vaiheiden erinomaista hallintaa sekä erityistä panostamista suunnitteluvaiheeseen.