Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myyntilaskuprosessin kehittäminen: Case Yritys X

Ruoho, Noora (2021)

 
Avaa tiedosto
Noora Ruoho.pdf (736.8Kt)
Lataukset: 


Ruoho, Noora
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122190384
Tiivistelmä
Kirjanpito on kehittynyt vuosien aikana, mutta sen tehtävä on pysynyt samana eli tuottaa yritykselle tietoa sen taloudellisesta tilasta. Reskontra on tärkeä osa kirjanpitoa, sen avulla seurataan yrityksen myyntisaamisia sekä niiden suorituksia että ostovelkoja. Työn tavoite on auttaa Yritys X:ää kirjamaan kohdistamattomia suorituksia paremmalla tavalla sekä löytää helpotusta reskontranhoitajien manuaaliseen työhön.

Toimeksiantaja Yritys X on logistiikka-alan yritys. Aloitimme tämän projektin syyskuussa 2021. Kävin syyskuussa reskontran puolella havainnoimassa työtapoja, jotta tietäisin miten lähteä etenemään. Nyt joulukuussa tämä projekti päättyy ja voin kertoa toimeksiantajalle hyviä kehitysehdotuksia. Yhteistyö on sujunut hyvin ja tietoa olen saanut aina kun olen sitä kysynyt.

Opinnäytetyön rakenne koostuu johdannosta, missä kerron työn taustasta ja tutkimusongelmasta. Sen jälkeen keskitytään teoriaviitekehykseen, siinä keskitytään niihin asioihin, mitkä tukevat tutkimustani. Viitekehys antaa näkökulmaa tähän tutkimukseen. Teorian jälkeen keskitytään tutkimukseen, tutkimustuloksiin sekä kehitysehdotuksiin. Johtopäätökset sekä pohdinta löytyvät viimeisestä kappaleesta.

Työn tutkimusongelmaan löytyi ratkaisu haastatteluiden jälkeen. Nykyinen kirjaus kohdistamattomista suorituksista kannattaisi kirjata saatuihin ennakoihin siirtovelkatilin sijasta. Mahdollisuus parempaan seurantaan siitä, kenelle Yritys X on velkaa. Kehitysehdotus reskontranhoitajien työn helpottamiseksi löytyisi laskutusohjelman päivityksellä integraation kautta. Uuden ohjelmiston työkalut ja automaatio tehostaisi reskontran prosesseja. Varasto-ohjelman päivittäminen integraation avulla saman ohjelmiston alle, mihin laskutusohjelmisto päivitettäisiin. Tämä helpottaisi tiedonsiirtoa niin Yritys X:n sisällä kuin kirjanpitäjällekin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste