Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Future Prospects of Online Advertising at SBS Finland Ltd

Kuisma, Sara-Ailanka; Lampinen, Saana (2012)

 
Avaa tiedosto
Kuisma_Sara-Ailanka.pdf (2.180Mt)
Lataukset: 


Kuisma, Sara-Ailanka
Lampinen, Saana
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112917375
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii verkkomainontaa suomalaisen mediatalon, SBS Finland Oy:n näkökulmasta. Tällä hetkellä SBS Finland on murroksessa laajentaessaan toimintaansa verkkomainonnan piiriin. Työn päämäärä on selvittää, kuinka SBS Finland voi optimoida verkkomainontatuotteiden tuotepalettiin lisäämisestä saamansa hyödyt ja kuinka SBS Finlandin verkkosivuilla mainostaminen on myös yhteistyökumppaneille suotuisaa. Tämä tulee ilmi opinnäytetyön empiirisessä osuudessa tutkittujen tapausten hyvistä tuloksista.
Tutkimus on suoritettu kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä käyttäen. Teoriaosuus tutkii markkinointiviestinnän teorioita sekä laajemmin verkkomainonnan kehitystä sekä alan uusia kehityssuuntia keskittyen display-mainontaan. Lähteinä osiossa on käytetty sekä suomen- että englanninkielisiä kirjallisia teoksia ja verkkolähteitä sekä myöskin alan ammattiedustajien haastatteluita ja alan työkokemusta.
Teoriaosuuden jälkeen SBS Finland esitellään lyhyesti. Tätä seuraa kolmen mainoskampanjan tapausanalyysit: Muumimaailman Taikatalvi, Björn Borg ja Turun Optillinen Liike. Björn Borgin kampanja toteutettiin kokonaisuudessaan verkossa, kun taas Muumimaailma ja Turun Optillinen Liike käyttivät niin display- kuin spotti-mainontaa radiossa luoden kampanjakokonaisuuden. Tutkimus keskittyy arvioimaan kampanjoiden tehokkuutta ja suoriutumista sekä arvioi vastasivatko kampanjoiden tulokset yhteistyökumppaneiden odotuksia.
Kampanjoiden analysoinnin jälkeen oli nähtävissä, että yhteistyökumppaneiden verkkomainonnalle asettamat odotukset saavutettiin. Teoriaosuuden sekä tapausten tulosten perusteella voidaan osoittaa, että SBS Finland on menestyksekkäästi sisäistämässä uudet ja koko ajan kehittyvät verkkomainonnan tuotteet ja kuten jo toteutuneiden tapausten yhteistyökumppaneille suotuisista tuloksista voidaan nähdä. Jatkamalla verkkomainonnan tuotteiden kehittämistä sekä henkilökunnan kouluttamista tulee SBS Finland saavuttamaan menestystä myös verkkomainonnan alalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste