Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Piha- ja puutarhatuotteet: Havainnointitutkimus : case: Yritys X

Koskela, Pieta (2012)

Avaa tiedosto
Pieta_Koskela.pdf (1.182Mt)
Lataukset: 


Koskela, Pieta
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012113017498
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee tuotekehitysprosessin alkuvaiheen esiselvitystä var-ten kerättävää tietoa piha- ja puutarha tuotteiden segmentistä. Opinnäytetyö teh-dään toimeksiantona Yritys X:lle, joka käyttää tietoja pohjana yrityksen kartoitta-essa uusia tuotelaajennusmahdollisuuksia sekä mahdollisia jakelukanavia, joissa tuotetta tultaisiin myymään.

Tutkimuksen päätarkoituksena on kartoittaa piha- ja puutarhasegmentin tuotetar-jontaa sekä analysoida jakelukanavia mahdollisimman laajasti. Havaintojen perus-teella pyritään löytämään yritykselle ideoita mahdolliseen tuotelaajennukseen. Lisäksi tehdään alustava kilpailijakartoitus tuote idean pohjalta. Teoriaosuudessa käsiteltäviä pääaiheita ovat tuotekehitys sekä havainnointi käyttäjätiedon hankin-tamenetelmänä.

Tutkimus suoritetaan laadullisena tutkimuksena, havainnoimalla jakelukanavia ja niiden tuotetarjontaa paikanpäällä muun muassa valokuvien ja muistiinpanojen avulla. Empiriaosio muodostuu jakelukanavien analyysista, tuotekehitysehdotuk-sesta sekä kilpailijakartoituksesta.

Analyyseissa todettiin, että piha- ja puutarhasegmentin tuotteet ovat hyvin edus-tettuina jakelukanavissa ja tuotteita löytyy monenlaisia, mutta uusille tuoteideoille on tarvetta, koska ala on melko uusi ja kehittyy koko aika. Tuote ideoinnissa valit-tiin yritykselle luonteva tuotekehitysehdotus. Kilpailijakartoituksessa löydetyistä kilpailijoista tehtiin pienet koosteet.

Tutkimuksen kannalta jatkotutkimus on oleellinen jatkoa varten, koska tämä oli esiselvitys mahdolliselle tuotekehitysprosessille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste