Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yrityksille kohdistuvan kausikorttimyynnin markkinointisuunnitelma : case: Lahden Pelicans Oy

Parviainen, Nita (2012)

Avaa tiedosto
Parviainen_Nita.pdf (758.6Kt)
Lataukset: 


Parviainen, Nita
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012113017530
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on yrityksille suunnatun kausikorttimyynnin markkinointisuunnitelma. Työ on toteutettu toimeksiantona jääkiekon suomenmestaruusliigassa pelaavalle jääkiekkojoukkueelle. Opinnäytetyössä käsitellään markkinointisuunnitelman kaikki osa-alueet.

Opinnäytetyön tutkimusongelmana on, miten laatia markkinointisuunnitelma, jonka kohderyhmänä ovat yritysasiakkaat. Tavoitteena on laatia markkinointisuunnitelma, jossa lähtökohta-analyysien pohjalta valitaan yrityksen kausikorttimyyntistrategia ja kilpailukeinot.

Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin suunnittelua sekä palvelujen sekä business-to-business-markkinointia. Teoriassa käydään läpi kaikki markkinointisuunnitelman osa-alueet painottaen lähtökohta-analyyseja ja kilpailukeinoja. Tietoperustana on käytetty suomen- ja englanninkielisiä markkinoinnin kirjallisuutta sekä sähköisiä lähteitä.

Empiriaosuudessa on hyödynnetty yrityksen markkinointijohtajan haastattelua sekä tutkijan työharjoittelukokemuksen avulla saatua tietämystä yrityksestä ja sen toiminnasta. Empiriaosuudessa esitellään myös kvalitatiivisena teemahaastatteluna suoritettu tutkimus, jossa on selvitetty yritysasiakkaiden motiiveita ja odotuksia, jotka liittyvät kausikortin hankintaan sekä mielipiteitä, jotka liittyvät itse kausikorttiin. Tutkimuksen tuloksista selviää, että asiakkaat ovat erittäin sitoutuneita palveluun sekä tyytyväisiä kausikorttikonseptiin kokonaisuutena. Kehitysehdotukset liittyvät erityisesti ravintolapalveluiden sujuvuuteen itse ottelutapahtuman ai-kana sekä yritysasiakkaille tarjottaviin etuihin.

Opinnäytetyön tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota kohdeyritys voi käyttää yrityksille kohdistetun kausikorttimarkkinoinnin suunnittelun lähtökohtana. Opinnäytetyössä esitetään ehdotuksia, joilla yritys voi kehittää nykyisiä markkinointitoimenpiteitään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste