Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Taloushallinto ja asiakastyytyväisyys, erityishuomiona organisaation sisäinen asiakas yritysostotilanteissa : case: X Oy

Ohtamaa, Paula (2012)

 
Avaa tiedosto
Ohtamaa Paula.pdf (1.182Mt)
Lataukset: 


Ohtamaa, Paula
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112616614
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää yrityksen taloushallinnon palvelutasoa. Erityishuomiona tutkimuksessa oli yrityksen sisäiset asiakkaat eli yritysoston kautta tulleet henkilöt. Yritysostojen kautta tulleiden henkilöiden näkemyksiä haluttiin saada esiin esimerkiksi siitä, kuinka taloushallinnon sisäinen palvelutaso nähtiin yritysoston yhteydessä. Työn tavoitteena oli tuottaa yritykselle materiaalia, jonka avulla se voi kehittää omaa valmistautumistaan yritysostojen kautta tuleviin uusiin tilanteisiin. Tavoitteena oli, että kysely ja kysymykset vastasivat yrityksen asettamia tavoitteita.

Tutkimus toteutettiin henkilöstölle suunnatun kyselyn avulla. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää erityisesti yritysostojen kautta tulleen henkilöstön näkemyksiä taloushallinnon eri osa-alueiden onnistumisesta yritysoston yhteydessä. Kyselyyn osallistui koko yrityksen henkilöstö.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitetään yritysoston käsitteitä, integraatiota eli yhteensulautumista sekä niiden vaikutuksia henkilöstöön. Lisäksi käsitellään tilannetta ennen ostoa ja oston jälkeen, erilaisia tunnetiloja sekä muutosjohtamista. Teoriaosuudessa painottuu ennen kaikkea yritysostoon ja integraatioon liittyvä henkilöstön näkökulma.

Tutkimustulokset olivat ennakko-odotusten mukaisia. Epäkohtia sekä kehitettävää löytyi ja henkilöstön mielipiteet tulivat hyvin esille. Kehitettävää löytyi niin integraation eli yhdistymisen kuin taloushallinnon eri osa-alueiden toiminnassa. Tutkimustulosten avulla voidaan kehittää yrityksen toimintaa ja valmistautumista tuleviin yritysostoihin. Yhteensulautumisen kannalta merkittävää on, että henkilöstöä osattaisiin ottaa paremmin huomioon muutostilanteessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste