Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Taavetin Lomakeskuksen markkinointi ja palveluiden kehittäminen venäläisille asiakkaille

Ståhl, Katja; Nykänen, Riina (2012)

 
Avaa tiedosto
Nykanen_Riina_ja_Stahl_Katja.pdf (969.1Kt)
Lataukset: 


Ståhl, Katja
Nykänen, Riina
Saimaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121219242
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten Taavetin Lomakeskuksen palveluita voisi kehittää ja markkinoida venäläisille asiakkaille. Aihe opinnäytetyöhön syntyi yrittäjän halusta vastata kasvavan venäläisasiakaskunnan tarpeisiin.

Teoriassa paneuduttiin markkinoinnin käsitteisiin palveluyrityksessä, venäläisiin matkailijoihin ja siihen, miten he käyttävät palveluita Suomessa. Venäläiset matkailijat otettiin huomioon myös kuluttajina. Tämän jälkeen siirryttiin tutkimustuloksiin ja käytiin läpi johtopäätökset ja kehitysehdotukset. Tietoa hankittiin kirjoista, internetistä ja lehtiartikkeleista. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin jakamalla kyselylomakkeita venäläisille asiakkaille Taavetin Lomakeskuksen vastaanotosta. Tutkimuslomakkeiden tueksi käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Kvalitatiivinen tutkimus toteutettiin haastattelemalla neljää Lomakeskuksen asiakasta. Tutkimus tehtiin kokonaisuudessaan kesän 2012 aikana.

Venäläiset asiakkaat tulevat Lomakeskukseen rentoutumaan. Tutkimuksissa selvisi, että venäläiset asiakkaat käyttävät internetiä etsiessään tietoa lomanviettopaikoista. Pääosin he ovat tyytyväisiä tarjottuihin palveluihin. Kehittämistä on palveluiden tiedottamisessa asiakkaille. Tulosten perusteella pystytään antamaan vinkkejä palveluiden kehittämiseen ja markkinointiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste