Digitaalinen markkinointi
Laukkanen, Janne (2012)
Laukkanen, Janne
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301241704
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301241704
Tiivistelmä
Markkinointi on muuttunut ja muuttuu edelleen sosiaalisen median kasvun ja kehittymisen yhteydessä, minkä takia yhä useammat yritykset ovat lähteneet panostamaan markkinoinnissaan nimenomaan digitaalisiin keinoihin. Näistä yksi pääkeino on sosiaalisen median hyödyntäminen.
Opinnäytetyössä tullaan kuvaamaan nykyaikaista digitaalista markkinointia ja markki-noinnin muutosta nopeasti kehittyvän informaatioteknologian ja sähköisten medioiden myötä. Tarkastelun kohteena painottuvat mainonta ja siihen digitaalisten medioiden tuomat uudet mahdollisuudet yritysten markkinointiin.
Opinnäytetyö on toteutettu kirjoituspöytätutkimuksena, mikä tarkoittaa, että työssä on paneuduttu olemassa olevaan lähdemateriaaliin. Työssä tule esille, miten markkinointi on voinut levitä uusien digitaalisten medioiden myötä yhä laajemmalle ja miten digitaaliset mediat ovat luoneet uusia mahdollisuuksia yritysten lisäksi myös yksityisille henkilöille. Opinnäytetyössä on esimerkkitapaustapaus, jossa yksityinen ihminen on saanut tehtyä mainostuloista pääasiallisen tulonlähteensä ja miten yritys on saanut ilmaiseksi jaettavalla digitaalisella tuotteella tuloja.
Opinnäytetyössä tullaan kuvaamaan nykyaikaista digitaalista markkinointia ja markki-noinnin muutosta nopeasti kehittyvän informaatioteknologian ja sähköisten medioiden myötä. Tarkastelun kohteena painottuvat mainonta ja siihen digitaalisten medioiden tuomat uudet mahdollisuudet yritysten markkinointiin.
Opinnäytetyö on toteutettu kirjoituspöytätutkimuksena, mikä tarkoittaa, että työssä on paneuduttu olemassa olevaan lähdemateriaaliin. Työssä tule esille, miten markkinointi on voinut levitä uusien digitaalisten medioiden myötä yhä laajemmalle ja miten digitaaliset mediat ovat luoneet uusia mahdollisuuksia yritysten lisäksi myös yksityisille henkilöille. Opinnäytetyössä on esimerkkitapaustapaus, jossa yksityinen ihminen on saanut tehtyä mainostuloista pääasiallisen tulonlähteensä ja miten yritys on saanut ilmaiseksi jaettavalla digitaalisella tuotteella tuloja.