Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasvaikuttavuuden itsearviointimalli Reilu Palvelu ry:lle

Karppinen, Jari (2013)

 
Avaa tiedosto
Asiakasvaikuttavuuden itsearviointimalli Reilu Palvelu rylle.pdf (660.7Kt)
Lataukset: 


Karppinen, Jari
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302242562
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ

Asiakasvaikuttavuuden itsearviointimalli Reilu Palvelu ry:lle

Opinnäytetyö on Design–tyyppinen toimintatutkimus, jossa rakennettiin asiakasvaikuttavuuden itsearviointimalli Reilu Palvelu ry:lle. Reilu Palvelu ry on sosiaali- ja terveysalan järjestöjen sekä niiden omistamien yritysten yhteistyöfoorumi ja se hallinnoi REILU–palvelumerkkiä. REILU-palvelumerkki on tae vastuullisesta palvelutuotannosta. Se on myös lupaus siitä, että merkin käyttöoikeuden saaneet organisaatiot toimivat asiakaslähtöisesti sekä kehittävät toimintaansa systemaattisesti asiakkaiden vaikuttavuuskokemusten pohjalta.

Opinnäytetyön viitekehyksenä on yhteiskunnassamme käynnissä oleva sosiaali- ja terveyspalvelujen rakennemuutos sekä muutoksen mukanaan tuoma vallan ja vastuun siirtyminen sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottamisesta ja kehittämisestä entistä enemmän julkiselta sektorilta yksityisille palveluntuottajille ja järjestöille. Muutokseen liittyy myös palvelun käyttäjän, asiakkaan aseman uudelleen arviointi ja vahvistaminen sekä palveluntuottajille asetettu vaatimus osoittaa luotettavasti tuottamiensa palvelujen vaikuttavuus.

Monisyistä vaikuttavuuden käsitettä opinnäytetyössä lähestytään asiakkaiden vaikuttavuuskokemusten kautta. Asiakaslähtöisen näkökulman valinnalla halutaan painottaa asiakkaiden kokemusten merkitystä palvelujen vaikuttavuuden arvioinnin ja kehittämisen lähtökohtina.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta vaiheesta, itsearviointimallin teoriaohjatusta suunnittelusta sekä mallin viimeistelystä testivaiheessa pilottiorganisaatiolta kerätyn palautteen pohjalta. Malli rakentuu laatutyöskentelylle ominaiseen jatkuvan parantamisen ajatukseen ja itsearvioinnin merkityksen korostamiseen sekä ohjaa REILU–palvelumerkin käyttöoikeuden saaneita organisaatioita kuvaamaan ja arvioimaan asiakaslähtöisyyden ja asiakkaiden vaikuttavuuskokemusten hyödyntämisen tapaa ja tasoa organisaatioissaan. Lisäksi malli tukee organisaatioita kehittämistavoitteiden asettamisessa ja ohjaa organisaatioita tarvittaessa täydentämään laatujärjestelmiään niin, että ne jatkossa hyödyntävät asiakkaiden vaikuttavuuskokemuksia entistä johdonmukaisemmin toiminnassaan. Reilu Palvelu ry:lle malli on myös väline valvoa REILU–palvelumerkin periaatteiden toteutumista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste