Graafinen ohjeistus yritysilmeen ohjeistuksessa : case: Créations Couleursista The Innovation Companyksi
Uotila, Siiri (2013)
Uotila, Siiri
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302282760
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302282760
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää mikä on brändi sekä mistä yrityksen visuaalinen ilme rakentuu ja kuinka sitä hallitaan. Teoriaosuudessa käsitellään yritysidentiteettiä, imagoa ja brändiä käsitteinä sekä käydään läpi mitä ovat yrityksen visuaalinen ilme ja graafinen ohjeistus.
Toiminnallinen osuus käsittelee case-yritys The Innovation Companylle tehtyä graafista ohjetta. The Innovation Company on ranskalainen kosmetiikan raakaaineiden valmistaja ja myyjä. Yritys vaihtoi nimeä 25 vuoden jälkeen ja samalla päivitettiin visuaalista ilmettä. Graafisella ohjeistuksella pyritään yhtenäistämään yrityksen visuaalista ilmettä ja siten hallitsemaan ulkoista viestintää.
Yritys käy läpi muutosprosessia, jossa vaihdettiin yrityksen nimi ja sitä myötä yritystunnus. Graafinen ohjeistus tukee tätä prosessia ja antaa tekniset toteutusohjeet tärkeimmille markkinointimateriaaleille.
Opinnäytetyön tuloksena The Innovation Companylle luotiin selkeä graafinen ohjeistus, jota on helppo muokata ja käyttää. Graafinen ohjeistus tekee yrityksen viestimisestä johdonmukaisempaa ja sitä kautta edesauttaa uuden nimen lanseerausta. Graafinen ohjeistus on kokonaisuudessaan tämän työn liitteenä.
Toiminnallinen osuus käsittelee case-yritys The Innovation Companylle tehtyä graafista ohjetta. The Innovation Company on ranskalainen kosmetiikan raakaaineiden valmistaja ja myyjä. Yritys vaihtoi nimeä 25 vuoden jälkeen ja samalla päivitettiin visuaalista ilmettä. Graafisella ohjeistuksella pyritään yhtenäistämään yrityksen visuaalista ilmettä ja siten hallitsemaan ulkoista viestintää.
Yritys käy läpi muutosprosessia, jossa vaihdettiin yrityksen nimi ja sitä myötä yritystunnus. Graafinen ohjeistus tukee tätä prosessia ja antaa tekniset toteutusohjeet tärkeimmille markkinointimateriaaleille.
Opinnäytetyön tuloksena The Innovation Companylle luotiin selkeä graafinen ohjeistus, jota on helppo muokata ja käyttää. Graafinen ohjeistus tekee yrityksen viestimisestä johdonmukaisempaa ja sitä kautta edesauttaa uuden nimen lanseerausta. Graafinen ohjeistus on kokonaisuudessaan tämän työn liitteenä.