Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointiviestintä, mahdollisuus vai hidaste - Case:Yritys X

Virtanen, Heidi (2013)

 
Avaa tiedosto
Virtanen_Heidi.pdf (1.383Mt)
Lataukset: 


Virtanen, Heidi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303052930
Tiivistelmä
Laurea-ammattikorkeakoulu Tiivistelmä
Laurea Leppävaara
liiketalouden koulutusohjelma




Virtanen, Heidi

Digitaalinen markkinointiviestintä, mahdollisuus vai hidaste- Case: Yritys X

Vuosi 2013 Sivumäärä 65

Tämän opinnäytetyön tarkoitus on kartoittaa opinnäytetyön toimeksiantajalle yritys x:lle, tuleeko yrityksen olla mukana digitaalisessa markkinointiviestinnässä. Tarkoituksena on myös selvittää, missä digitaalisissa kanavissa tulee olla mukana ja mitä lisäarvoa tämä tuo yritykselle ja asiakkaille. Tässä työssä esitellään eri keinoja, joiden avulla yritys voi kehittää markkinointia vastaamaan tämän päivän ja tulevaisuuden tarpeita.

Toimeksiantajayritys x on kansainvälinen ja globaalisti toimiva yritys, jonka visio on olla maailman johtava valaistuksen asiantuntija. Opinnäytetyö kohdistuu kuitenkin vain Suomessa toimivaan organisaatioon ja itse työ on rajattu koskemaan vain ammattipuolen (tukkurit, suunnittelijat / alan ammattilaiset) tarpeita.

Opinnäytetyö koostuu kolmesta osasta: teoriaosuudesta, tutkimuksesta sekä kehitysehdotuksista. Teoriaosuudessa käsitellään digitaalista markkinointiviestintää eri näkökulmista. Neljä käytetyintä digitaalista markkinointiviestinnän kanavaa on käsitelty tarkemmin. Teoriaosuutta on kirjoitettu myös asiakasjohtamisen näkökulmasta, mutta vain siltä osalta, joka liittyy digitaaliseen markkinointiviestintään. Teoriaosuudessa käsitellään keskeisimmät käsitteet muun muassa sosiaalisen median, hakukonemarkkinoinnin ja –optimoinnin, sähköpostimarkkinoinnin ja www–sivujen näkökulmasta.

Tutkimusosiossa käytettiin kvalitatiivista menetelmää. Tutkimusosio oli kaksiosainen. Ensimmäinen osio toteutettiin tekemällä kolme yrityshaastattelua, jotka tehtiin digitaalisen mark-kinointiviestinnän palveluita tarjoaville yrityksille. Jokaisen haastateltavan yrityksen tavoite oli päästä yritys x:n yhteistyökumppaniksi. Toisessa osiossa tehtiin ammattipuolen asiakkaille kyselytutkimus, jonka tarkoituksena oli saada selville, millaisia digitaalisen markkinointiviestinnän palveluita he olisivat valmiita käyttämään sekä miten he näkevät yrityksen tämänhetkisen tilanteen. Kyselytutkimukseen saatiin kerättyä 12 yhteystietoa, joista jokainen vastaaja vastasi kyselyyn.

Tutkimustulokset osoittivat, että digitaalisen markkinointiviestinnän tarpeellisuus on ehdoton. Yrityksen tulee olla mukana kyseisessä kanavassa ja kehittää markkinointia vastaamaan asiakkaiden tarpeita. Kehitysehdotuksissa on tuotu esiin niitä asioita, joita teoria, tilastot ja asiakkaiden kommentit vahvistavat. Parannuksia on tehtävä useallakin saralla, mutta prioriteetti numero yksi on toimeksiantajan kotisivut.





Asiasanat digitaalinen markkinointiviestintä, asiakasjohtaminen, sosiaalinen media
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste