Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma : Saksalan seikkailukeskus

Koivuranta, Marjo (2013)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Koivuranta_Marjo.pdf (376.5Kt)
Lataukset: 


Koivuranta, Marjo
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303113179
Tiivistelmä
Markkinointisuunnitelma ohjaa yrityksen toimintaa ja se auttaa yritystä suunniteltaessa markkinointia. Ennen toimenpiteitä ja tavoitteiden asettamista yrityksen täytyy analysoida oma toimintaympäristönsä, jossa se toimii, yrityksen kilpailijat sekä asiakkaat. Tämän jälkeen yritys määrittää strategiansa. Markkinoinnin peruskilpailukeinojen avulla yritys pääsee tavoitteisiinsa. Seuranta auttaa pääsemään tavoitteisiin ja seurannan avulla tehdään johtopäätökset ja mahdolliset muutokset.
Opinnäytetyö toteutetaan toimeksiantona Saksalan seikkailukeskukselle. Saksalan seikkailukeskus on Heinolan kaupungille kuuluva keskus, joka on osa Heinolan kaupungin nuorisopalveluita ja se toimii seikkailukeskuksena ja majoitustilana sekä heinolalaisten lasten ja nuorten leirikeskuksena. Opinnäytetyö on toiminnallinen. Se pohjautuu Saksalan seikkailukeskuksen työntekijän ja sekä Heinolan kaupungin nuorisotoimenjohtajan haastatteluihin sekä opettajien haastatteluihin, jotka ovat toimineet apuna seikkailukeskuksen palveluja ja markkinointiviestintää suunniteltaessa ja kehittäessä. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä valmis markkinointisuunnitelma, jota yritys voi hyödyntää.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, joka on vuosisuunnitelma. Vuosisuunnitelmassa on eritelty kaikki markkinointitoimenpiteet jokaiselle kuukaudelle erikseen. Tärkeimpänä suunnitelmassa oli uusien internetsivujen tekeminen sekä internetmarkkinoinnin ja sosiaalisen median hyödyntäminen, unohtamatta ilmoittelumainontaa. Suunnitelmassa käytiin läpi myös palvelu, hinta, saatavuus ja henkilöstö, joihin tehtiin kehitysehdotuksia pohjautuen sekä omiin että haastateltavien opettajien ajatuksiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste