Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Chat yritysasiakaspalvelussa

Eliander, Marianne (2013)

 
Avaa tiedosto
Eliander_Marianne.pdf (575.2Kt)
Lataukset: 


Eliander, Marianne
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303133246
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli chat yritysasiakaspalvelussa. Chat on nopea vuorovaikuttamisen kanava, joka tuo asiakkaalle henkilökohtaiseen kasvokkain tapahtuvaan palvelutapahtumaan verrattavan palvelukokemuksen. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Yritys X:n yritysasiakkaiden suhtautumista kesällä 2012 käyt-töön otettuun chatpalveluun. Tutkimuksella haluttiin myös tietoa siitä, miten palvelua pitäisi kehittää, jotta asiakkaat käyttäisivät sitä enemmän, ja miten palvelulla voitaisiin tehostaa asiakaspalvelua.
Tutkimus koostuu teoria-, empiria- ja päätelmäosioista. Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään viestintäteknologian muuttumista ja chattia vuorovaikutuksen välineenä, asiakkuuden arvon tuottamisen ja asiakasymmärryksen merkitystä yrityksen asiakastyytyväisyyden kannalta ja mitä on hyvä asiakaspalvelu. Lisäksi teoriaosuudessa tarkastellaan aiempia tutkimuksia chatista, määritellään chat käsitteenä ja käydään läpi chatin keskeisimmät hyödyt ja haitat.
Tutkimuksen empiriaosuus koostuu tehtyjen haastatteluiden ja kyselyjen analysoinnista sekä yrityksen palautekyselyn kautta tulleista avoimista palautteista. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena käyttäen strukturoitua lomakehaastattelua ja omia havaintoja. Haastatteluaineistoa kerättiin yrityksen asiakkailta, chatin työntekijöiltä ja esimiehiltä. Strukturoitu haastattelulomake toteutettiin survey monkey kysymystyökalulla. Osa asiakkaista haastateltiin puhelimitse, osalle lähetettiin kysely sähköpostitse. Yrityksen palautekysely on toteutettu webropol-työkalulla.
Yrityksissä halutaan nähdä chat yhtenä tulevaisuuden neuvoa antavista asiakaspalvelukanavista sen tuomien kustannussäästöjen ja asiakastyytyväisyyden lisäämisen vuoksi.
Haastattelujen ja kyselyjen tuloksena voidaan todeta, että chat palvelukanavana kiinnostaa yritysasiakkaita. Chatista sekä asiakkailta että työntekijöiltä saadut palvelukokemukset ovat pääsääntöisesti vain positiivisia. Tutkimuksen tuloksena voidaan todeta, että chatin näkyvyyttä pitäisi lisätä ja toimintaa laajentaa yrityksen verkkosivuilla. Siten chatin käyttäjämäärää saataisiin lisättyä ja se vastaisi paremmin asiakkaiden tarpeisiin tehostaen samalla asiakaspalvelua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste