Yrityksen asiakkuuksienhallintajärjestelmän käyttöönotto – Case: Tehohydro Oy
Kuokka, Juho (2013)
Kuokka, Juho
Saimaan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304094204
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304094204
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakkuuksienhallintajärjestelmän asennus sekä käyttöönotto Tehohydro Oy:lle. Opinnäytetyössä käydään läpi, mitä asiakkuuksienhallinta käytännössä tarkoittaa ja mitä haasteita käyttöönottoprojektissa tulee huomioida. Lisäksi työssä tarkastellaan syvällisemmin Tehohydro Oy:n valitsemaa avoimeen lähdekoodiin pohjautuvaa SugarCRM-järjestelmää.
Tiedot opinnäytetyöhön kerättiin asiakkuuksienhallintaa käsittelevistä kirjoista sekä internetissä sijaitsevista artikkeleista. SugarCRM-järjestelmää koskevat tiedot saatiin itse järjestelmään tutustumalla sekä SugarCRM:n verkkosivuilla sijaitsevista ohjekirjoista.
Tuloksena opinnäytetyö esittelee onnistuneen SugarCRM Community Edition asennustyön sekä siihen liittyvät räätälöinti- ja käyttöönottotoimenpiteet. Tulosta voivat hyödyntää mitkä tahansa yritykset, jotka pohtivat siirtymistä CRM-järjestelmän käyttöön.
Tiedot opinnäytetyöhön kerättiin asiakkuuksienhallintaa käsittelevistä kirjoista sekä internetissä sijaitsevista artikkeleista. SugarCRM-järjestelmää koskevat tiedot saatiin itse järjestelmään tutustumalla sekä SugarCRM:n verkkosivuilla sijaitsevista ohjekirjoista.
Tuloksena opinnäytetyö esittelee onnistuneen SugarCRM Community Edition asennustyön sekä siihen liittyvät räätälöinti- ja käyttöönottotoimenpiteet. Tulosta voivat hyödyntää mitkä tahansa yritykset, jotka pohtivat siirtymistä CRM-järjestelmän käyttöön.