Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

ALUELÄMPÖLIIKETOIMINNAN LAATU

Korhonen, Tuomo (2013)

 
Avaa tiedosto
Korhonen_Tuomo.pdf (3.779Mt)
Lataukset: 


Korhonen, Tuomo
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304144368
Tiivistelmä
Aluelämpöliiketoiminta hyödyntää kestävää kehitystä toiminnassaan monipuolisesti. Se vähentää fossiilisten polttoaineiden käyttöä korvaamalla niitä uusiutuvalla energialla. Energia hyödynnetään mahdollisimman lähellä laitoksia käyttämällä paikallista työvoimaa ja kalustoa. Samalla on mahdollisuus monipuolistaa elinkeinoelämää sekä lisätä työllisyyttä ja vähentää fossiilisten polttoaineen käyttöä.

Kehittämistyö keskittyi 0,5 - 2,5 MW:n aluelämpölaitosten toiminnan kehittämiseen laadun näkökulmasta. Kehittämistyön lähtökohtana oli yritysten johtaminen sekä toi-minnan kehittäminen. Työ perustuu kirjallisuudesta hankittuun tietoon, joka koskee aluelämpöyritysten toiminnan laatua sekä ISO 9001 -laatustandardin vaatimuksia. Osana kehittämistyötä oli haastattelukierros eri puolella Suomea toimiviin yrityksiin, joiden omistajana on joko yksityinen yrittäjä, osuuskunta tai osakeyhtiömuotoinen yritys.

Haastattelujen pohjalta syntynyt näkemys aluelämpöyrittäjien toiminnasta oli kaksijakoinen. Yritykset, osuuskunnat tai yrittäjä tekevät hyvää työtä, mutta parannettavaa löytyi monessa kohdassa. Toiminnan tavoitteellisuus ja kehittäminen on asioita, jotka kaipaavat systemaattisempaa työtä. Tavoitteiden ja menettelyjen kirjaaminen kehittää omaa toimintaa antaen samalla luotettavamman kuvan toiminnasta asiakkaan suuntaan. Syntyneen oppaan tavoitteena on ohjata toimintaa määrämuotoisemmaksi, ja sen avulla poikkeamat ja vaihtelut pyritään minimoimaan. Riskien huomioiminen ja toiminnan jatkuva kehittämisen ovat osa toiminnan laatua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste