Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sähköinen kaupankäynti ja sosiaalinen internet osaksi yrityksen strategiaa ja toimintaa

Karjalainen, Riku (2013)

 
Avaa tiedosto
Karjalainen_Riku.pdf (2.795Mt)
Lataukset: 


Karjalainen, Riku
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304265224
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee sähköistä kaupankäyntiä, sosiaalista internettiä sekä niiden liittämistä osaksi yrityksen strategiaa ja toimintaa. Työn tilaajana toimi kodin sisustustuotteita ja huonekaluja myyvä yritys inside.fi. Inside on kiinnostunut laajentamaan liiketoimintaansa verkkoon. Heidän toiveensa oli, että opinnäytetyöni pohjalta he saisivat tarvittavat tiedot sähköisen kaupankäynnin aloittamiseen sekä toimimiseen sosiaalisessa internetissä.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa selvitys ja toimintaehdotukset, joiden avulla yritys pystyy aloittamaan sähköisen kaupankäynnin, toimimaan tavoitteellisesti sosiaalisessa internetissä sekä ottamaan edellä mainitut osaksi strategiaa ja toimintaa.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin sähköisen kaupankäynnin perusteita sekä sosiaalisen internetin rakenteita ja kanavia. Teorissa tuotiin myös esiin sähköisen kaupankäynnin ja sosiaalisen internetin vaikutuksia yrityksen strategiaan. Teoreettisen osan tavoitteena oli selvittää sähköisen kaupankäynnin ja sosiaalisen internetin tämänhetkinen tila ja merkittävyys sekä selvittää millä tavoin yritykset pystyvät niistä hyötymään.

Empiirinen osuus toteutettiin teemahaastatteluina. Empiirisen osuuden tarkoitus oli syventää teoriassa esitettyjä asioita sekä selvittää, miten sähköinen kaupankäynti ja sosiaalinen internet liittyvät toisiinsa ja yrityksen strategioihin. Haastattelut toteutettiin keväällä 2013.

Tutkimuksen teoriaosuuden sekä haastattelujen perusteella muodostettiin johtopäätökset sekä toimintaehdotukset. Johtopäätöksissä todettiin, että menestyäkseen sähköisessä kaupankäynnissä yrityksen on tunnettava sähköisen kaupankäynnin perusteet, sosiaalisen internetin kanavat ja niiden merkitykset asiakkailleen sekä kyettävä liittämään sähköiset toiminnot osaksi strategioitaan. Toimintaehdotuksissa muodostettiin listan käytännön toimista, joiden avulla inside voi aloittaa sähköisen kaupankäynnin sekä toiminnan sosiaalisessa internetissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste