Näytä suppeat kuvailutiedot

Lanseeraussuunnitelma uudelle tuotteelle ja uusien asiakkaiden tavoittaminen : case: Skydda Suomi Oy

Leppänen, Laura (2013)

dc.contributor.authorLeppänen, Laura
dc.date.accessioned2013-04-30T11:03:18Z
dc.date.available2013-04-30T11:03:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201304285383
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/56596
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö käsittelee ruotsalaisen Guide käsinemerkin uuden CPN-käsinemalliston lanseerausta Suomessa. Tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa markkinat uudelle tuotteelle, etsiä uusia asiakkaita sekä suunnitella lanseeraukselle toimenpiteet, jotka tukevat yrityksen myyntitavoitteita. Opinnäytetyö on tehty ruotsalaiseen B&B Tools konserniin kuuluvalle Skydda Suomelle. Tutkimuksen teoria on jaettu kahteen päälukuun. Ensimmäisessä pääluvussa käsitellään markkinointiviestintää ja toisessa osassa lanseerausmarkkinointia. Tutkimuksen empiirisessä osassa kerrotaan case yrityksestä, lanseerattavasta tuotteesta sekä luodaan yritykselle lanseeraussuunnitelma aikatauluineen. Empirian jälkeen käsitellään tutkimustuloksia, johtopäätöksiä ja viimeisessä pääluvussa on yhteenveto. Työn tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Lanseeraussuunnitelmaa varten kerättiin tietoa potentiaalisista asiakkaista Fonectan B2B-kohdentamisohjelman avulla. Tutkimuksen tuloksena case yritykselle luotiin lanseeraussuunnitelma sekä aikataulu lanseerauksen toteuttamiseen. Lanseeraussuunnitelmassa otettiin huomioon yrityksen tavoitteet, toimintatavat sekä heidän omat suunnitelmansa lanseerauksen toteuttamisesta. Teoriaa ja yrityksen omia tavoitteita yhdistämällä lanseeraussuunnitelmasta rakennettiin mahdollisimman toimiva kokonaisuus, jonka avulla voidaan tukea yrityksen myyntitavoitteita.fi
dc.description.abstractThis thesis is about the launch of the Guide glove manufacturer’s new CPN glove line in Finland. The goal of the study was to identify the markets for a new product, find new customers as well as plan the measures for the lauch that support the company’s sales targets. Thesis is done for Skydda Finland that is part of Swedish B&B Tools group. The theory is divided into two main sections. Marketing communications is dealt in the in first chapter and launch marketing in the second part. In the empirical part of the study information about the case company and the product that is launched is told. Also, a launch plan with timetable is presented. The results of the study and conclusions are dealt after empirical part and finally there is a summary as last chapter. Qualitative research method was used as the research method. The information about potential customers was gathered by using the Fonecta B2B-targeting programme. As a result a launch plan with a timetable was created to the case company to implement their launch. Company’s goals, policies and their own plans about the launch were taken in concideration when creating the launch plan. By combining the theory and company’s own goals the launch plan was made as functioning enitity as possible, which also supports the company’s sale targets.en
dc.language.isofin
dc.publisherLahden ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleLanseeraussuunnitelma uudelle tuotteelle ja uusien asiakkaiden tavoittaminen : case: Skydda Suomi Oyfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/296
dc.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysalanseeraus
dc.subject.ysamarkkinointiviestintä
dc.subject.ysasuunnitelmat
dc.subject.ysamyyntityö
dc.subject.ysajälkimarkkinointi
dc.subject.ysakohderyhmät
dc.subject.ysasuoramarkkinointi
dc.subject.ysakäsiensuojaimet
dc.subject.ysahenkilösuojaus
dc.subject.ysatuotteet
dc.contributor.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordlanseeraus
dc.subject.keywordGuide
dc.subject.keywordCPN
dc.subject.keywordlanseeraussuunnitelma
dc.subject.specializationKansainvälinen kauppa
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineKansainvälisen kaupan koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot