Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Internetissä toimivan palvelun kansainvälistyminen : case: Rockway Oy

Kuusemo, Tiina; Wikström, Suvi (2013)

 
Avaa tiedosto
Kuusemo_Tiina.pdf (908.4Kt)
Lataukset: 


Kuusemo, Tiina
Wikström, Suvi
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304295428
Tiivistelmä
Opinnäytetyön lähtökohtana oli etsiä suomalainen yritys, jolla olisi tarvetta kan-sainvälistymissuunnitelmalle. Case-yritykseksi löytyi Rockway Oy, verkossa toi-miva musiikkikoulu, joka on perustamisesta saakka ollut varma kansainvälistymi-sestään. Tämän vuoksi työn pääpaino on sähköisen liiketoiminnan kansainvälis-tymisessä. Työn tavoitteena on luoda yritykselle hyödyllinen kansainvälistymis-suunnitelma, kertomalla mitä kaikkea huomioitavaa kansainvälistymisen suunni-tellussa on.

Teoriaosuuden ensimmäisessä osassa kerrotaan milloin yrityksen kannattaisi läh-teä kansainvälistymään, ja mitä analyysejä tulisi tehdä kansainvälistymistä suun-nitellessa. Tarkastelussa on myös markkinoinnin kilpailukeinot Kotlerin 7P-mallin mukaisesti sekä markkinointiviestintää, jonka pääpaino on digitaalisessa markki-nointiviestinnässä. Markkinointiviestintä eri muodoissaan on yksi työn tärkeim-mistä osuuksista, sillä sen avulla yritys tekee itseään tunnetuksi ja pyrkii saamaan asiakkaita.

Empiriaosuuden aluksi esitellään Rockway Oy:n ja sen palvelut. Rockwayn tiedot on hankittu haastattelemalla yrityksen edustajaa. Itse tuotteesta hankittiin tietoa haastattelemalla käyttäjää. Empiriaosuuteen kuuluu olennaisesti myös suunnitel-lun markkina-alueen tutkimus. Koska Ruotsi on teknologisesti kehittynyt, sopisi Rockwayn palvelu Ruotsiin erinomaisesti. SWOT-analyysissa arvioidaan Rock-wayn vahvuuksia ja heikkouksia sekä Ruotsiin lähdön mahdollisuuksia ja uhkia.

Opinnäytetyöstä käy ilmi, että Rockway Oy:n kaltaisella yrityksellä on potentiaa-lia Ruotsin markkinoilla. Ulkomailla löytyy enemmän kilpailijoita, mutta Ruotsis-ta ei tällä hetkellä löydy montaa täysin vastaavaa yritystä, ja Rockwayn tarjonta ylittää kilpailijoiden tarjonnan. Jatkotutkimuksena voisi tutkia, kuinka kansainvä-listyminen Ruotsiin onnistui, ja kuinka laajentaa liiketoimintaa muihin maihin. Lisäksi voisi pohtia, olisiko muita mahdollisuuksia kansainvälistymiseen kuin opinnäytetyössä mainitut.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste