Tukipuu-hankkeen graafisen ilmeen uudistaminen
Henriksson, Marcus (2013)
Henriksson, Marcus
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066663
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066663
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Tukipuu-hankkeen graafisen ilmeen uudistamista. Tukipuun tehtävä on auttaa pitkäaikaistyöttömiä palaamaan työelämään. Työhön kuuluu logon uudistaminen, internetsivuston layoutin ja markkinointimateriaalin suunnittelu. Työssä käsitellään visuaalisen ilmeen soveltamista markkinointimateriaalin suunnittelussa.
Työn tavoitteena on tutkia visuaalisen ilmeen elementtejä ekologisen suunnittelun näkökulmasta. Ilmettä tarkastellaan ekologisten arvojen välittäjänä. Työn aikana käydään läpi suunnittelijan keinoja säästää luontoa omien valintojensa kautta. Ekologiset ratkaisut vaikuttavat markkinointimateriaalin elinkaareen.
Visuaalisia ratkaisuja tuetaan kilpailijavertailun ja asiakkaan omien resurssien kautta. Työn loppupuolella kootaan vanhan ja uuden ilmeen eroja. Vertailun aikana käsitellään suunnittelun vaikutuksia asiakkaan imagoon.
Lopuksi käsitellään työn onnistumista, oppimiskokemuksia ja yhteistyön jatkumista. Työssä kuvataan, miten yksinkertaiset suunnitteluratkaisut ovat yhtenäisen ilmeen ratkaiseva ominaisuus.
Työn tavoitteena on tutkia visuaalisen ilmeen elementtejä ekologisen suunnittelun näkökulmasta. Ilmettä tarkastellaan ekologisten arvojen välittäjänä. Työn aikana käydään läpi suunnittelijan keinoja säästää luontoa omien valintojensa kautta. Ekologiset ratkaisut vaikuttavat markkinointimateriaalin elinkaareen.
Visuaalisia ratkaisuja tuetaan kilpailijavertailun ja asiakkaan omien resurssien kautta. Työn loppupuolella kootaan vanhan ja uuden ilmeen eroja. Vertailun aikana käsitellään suunnittelun vaikutuksia asiakkaan imagoon.
Lopuksi käsitellään työn onnistumista, oppimiskokemuksia ja yhteistyön jatkumista. Työssä kuvataan, miten yksinkertaiset suunnitteluratkaisut ovat yhtenäisen ilmeen ratkaiseva ominaisuus.