Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelun laatu ja kehittäminen, Case: Ratsutila Wikner

Kari, Laura (2013)

 
Avaa tiedosto
Kari_Laura.pdf (789.1Kt)
Lataukset: 


Kari, Laura
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305138223
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Ratsutila Wiknerin ratsastuskoulun asiakaspalvelua ja asiakaspalvelun laatua. Tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä ratsastuskoulun asiakkaat ovat Ratsutila Wiknerin tarjoamiin palveluihin tällä hetkellä ja tuottaa ratsastuskoululle kehitysehdotuksia asiakaspalvelun laadun parantamiseksi.

Ratsutila Wikner on jatkuvasti kasvava yritys, joka tarjoaa ratsastuskoulupalveluita sekä hevosten täysihoitopalveluita Kirkkonummella. Opinnäytetyö keskittyy ratsastuskoulun asiakkaiden kokemaan palvelun laatuun. Ratsastuskoulun asiakaspalvelun laatua tutkittiin nyt ensimmäistä kertaa. Asiakkaita halutaan ratsastuskoululla palvella entistä paremmin ja heidän toiveisiinsa halutaan vastata parhaalla mahdollisella tavalla.

Opinnäytetyössä perehdytään asiakaspalvelun tärkeimpiin tekijöihin, kuten palveluun ja pal-veluprosessiin sekä laatuun ja palvelun laatuun. Lisäksi tarkasteltiin palvelupolkua ja asiakas-kokemusta, jotka auttavat ymmärtämään asiakkaan näkökulman myös ennen ja jälkeen palvelutapahtuman. Näiden lisäksi tarkastellaan lähemmin myös asiakastyytyväisyyttä ja asiakas-lähtöisyyttä. Tutkimuksessa suoritettiin ratsastuskoulun asiakkaille kyselytutkimus. Kyselytut-kimuksen ohella asiakaspalvelun laatua tutkittiin kahdella ratsastuskoulun asiakkaille suunnatulla teemahaastattelulla. Lisäksi haastateltiin ratsastuskoulun omistajaa. Omistajan haastattelun avulla pyrittiin selvittämään erityisesti Ratsutila Wiknerin tämän hetkistä palvelun laatua, jotta voitaisiin paremmin kartoittaa tarvittavia kehitysehdotuksia. Teemahaastatteluilla ja kyselytutkimuksella pyrittiin ensisijaisesti kartoittamaan asiakkaiden asiakaspalvelukokemuksia. Blueprint tehtiin yhdessä ratsastuskoulun omistajan kanssa ja sen avulla selvitettiin ratsastuskoulun toimintaan liittyviä tausta- ja tukitoimintoja. Blueprint tehtiin vastaamaan asiakkaan palvelupolun kulkua Ratsutila Wiknerillä.

Tutkimustulosten perusteella voitiin todeta, että Ratsutila Wiknerin ratsastuskoulun asiakkaat olivat yleisesti tyytyväisiä ratsastuskoulun palvelun laatuun. Tutkimuksella saatiin kuitenkin eriteltyä ratsastuskoulun palveluita, joihin asiakkaat toivoisivat parannusta. Erityisesti parannusta toivottiin ratsastustuntivarausjärjestelmän uusimiseen, avunsaannin helppouteen sekä yleiseen turvallisuuteen liittyen. Näihin seikkoihin paneuduttiin opinnäytetyössä tarkemmin ja niiden ratkaisemiseksi laadittiin kehitysehdotuksia, jotka ovat toimeksiantajan vapaassa käytössä. Kehitysehdotuksissa päädyttiin tuntivarausjärjestelmän ulkoistamiseen erilliselle va-rausjärjestelmistä vastaavalle yritykselle, avunsaannin helppouden parantamiseen ennen rat-sastustuntien alkua, sekä yleisten turvaohjeiden asettamiseen näkyville entistä paremmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste