Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Laadunseurantajärjestelmän kehittäminen Kiinteistöhuolto Jaakola Oy:lle

Virtanen, Minttu (2009)

 
Avaa tiedosto
Minttu Virtanen.pdf (462.8Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Minttu
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911266142
Tiivistelmä
Laadunseurantajärjestelmän kehittäminen Kiinteistöhuolto Jaakola Oy:lle

Tämä opinnäytetyö sisältää laadunseurantamenetelmän kehittämisen Kiinteistöhuolto Jaakola Oy:lle. Laaduseurantaa on tarkoitus suorittaa kiinteistöhuoltokohteiden ulkoalueiden puhtaanapidossa. Laadunseurantamenetelmän avulla pyritään laadukkaampaan ja siten tasalaatuisempaan ulkoalueiden puhtaanapitoon huoltokohteissa. Laatua parantamalla pyritään myös vähentämään asiakasreklamaatioita ja saavuttamaan yritykselle positiivisempi imago.

Tähän opinnäytetyöhön kuuluvat laadunseurantalomakkeen laatiminen, laadun osa-alueiden hyväksyttyjen laatutasojen määrittäminen ja laadunseurantamenetelmän toteutuksen suunnittelu. Työntekijöiden opastuksen ja palaverien tueksi laadin työntekijöille jaettavaksi tarkoitetut työohjeet. Tähän kokonaisuuteen sisältyy myös kehityskeskustelujen aloittaminen laadun kokonaisvaltaisen parantamisen saavuttamiseksi. Kehityskeskustelulomakkeen laatimisen toteutin opinnäytetyöni puitteissa.

Opinnäytetyöni toteutin toimintatutkimuksena, jonka menetelminä käytin avointa haastatte-lua ja systemaattista havainnointia. Olemassa olevan tiedon avulla kehitin toimintamallin, joka tähtää yrityksessä toiminnan muuttamiseen entistä paremmaksi. Laadunseuranta on tarkoitus aloittaa kevään 2010 aikana ja jatkaa tarpeen mukaan osana hallitumpaa esimiestyötä.

Ulkoalueiden puhtaanapito on yrityksen tuottaman palvelun näkyvin osa. Siten se vaikuttaa eniten toteutuneeseen palvelun laatuun sekä asiakkaiden mielikuvaan yrityksestä. Laadunseurannan tavoittena on motivoida työntekijät tuottamaan parempaa laatua. Kehityskeskustelujen avulla yrityksessä pyritään selvittämään työntekijöiden näkemystä omasta työstään. Esittelen opinnäytetyössäni toimeksiantajaa Kiinteistöhuolto Jaakola Oy:tä ja huoltosopimusta, jonka perusteella tietyt laatuvaatimukset puhtaanapidolle määritellään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste