Asiakastyytyväisyyskysely Telekarelia Oy:n yritysasiakkaille
Immonen, Sari (2013)
Immonen, Sari
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219989
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219989
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tehtävä, oli selvittää yritysasiakkaiden tyytyväisyyttä Telekarelia Oy:tä kohtaan. Asiakastyytyväisyystutkimuksessa haluttiin tietää Telekarelia Oy:n palveluista, tuotteista sekä laskutuksesta.
Telekarelia Oy on paikallinen operaattori, joka tarjoaa Pohjois-Karjalan alueella niin yksityis- kuin yritysasiakkaille laajakaista ja puhelinpalveluita. Toimeksiantajalle ei ole aiemmin tehty asiakastyytyväisyyskyselyä, joka olisi suunnattu juuri yritysasiakkaille.
Tämä opinnäyte koostuu teoria- sekä tutkimusosasta. Teoriaosassa käydään läpi bu-siness-to-business markkinointia, palvelua sekä asiakastyytyväisyyttä ja mielikuvaa. Tutkimusosassa käydään läpi sitä, kuinka tutkimus on laadittu sekä saatuja vastauksia.
Asiakastyytyväisyyskysely oli avoinna vastaajille kahden viikon ajan marraskuussa 2012. Kysely suoritettiin Questback-ohjelman avulla. Vastaajia kyselyyn oli yhteensä 100 kappaletta 442 kappaleesta, näin vastausprosentiksi muodostui 22,6 %.
Tulosten selvittyä, voi sanoa, että Telekarelia Oy:n yritysasiakkaiden tyytyväisyys on hyvä. Kokonaisuuteen asiakkaat ovat tyytyväisiä, joten mitään isompia epäkohtia ei vastausten perusteella ilmennyt.
Telekarelia Oy on paikallinen operaattori, joka tarjoaa Pohjois-Karjalan alueella niin yksityis- kuin yritysasiakkaille laajakaista ja puhelinpalveluita. Toimeksiantajalle ei ole aiemmin tehty asiakastyytyväisyyskyselyä, joka olisi suunnattu juuri yritysasiakkaille.
Tämä opinnäyte koostuu teoria- sekä tutkimusosasta. Teoriaosassa käydään läpi bu-siness-to-business markkinointia, palvelua sekä asiakastyytyväisyyttä ja mielikuvaa. Tutkimusosassa käydään läpi sitä, kuinka tutkimus on laadittu sekä saatuja vastauksia.
Asiakastyytyväisyyskysely oli avoinna vastaajille kahden viikon ajan marraskuussa 2012. Kysely suoritettiin Questback-ohjelman avulla. Vastaajia kyselyyn oli yhteensä 100 kappaletta 442 kappaleesta, näin vastausprosentiksi muodostui 22,6 %.
Tulosten selvittyä, voi sanoa, että Telekarelia Oy:n yritysasiakkaiden tyytyväisyys on hyvä. Kokonaisuuteen asiakkaat ovat tyytyväisiä, joten mitään isompia epäkohtia ei vastausten perusteella ilmennyt.