Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Datapohjaisuus videopeleissä

Leinonen, Riku (2013)

 
Avaa tiedosto
Leinonen_Riku.pdf (499.0Kt)
Lataukset: 


Leinonen, Riku
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052310406
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö keskittyy ohjelmiston lähdekoodin ulkopuolisen datan reaaliaikaiseen käyttöön ja ajonaikaiseen
lataamiseen ja lukemiseen videopeliohjelmistoissa. Työssä kerrotaan mitä datapohjainen pelinkehitys tarkoittaa
ja miten peleissä käytetään ohjelmistokoodin ulkopuolisia tiedostoja. Tällaisen pelinkehityskäytännön käyttämisen
syitä, sen tuomia hyötyjä sekä sillä tavoiteltavia pelin kehitysprosessin etenemistapoja kuvaillaan.

Toiminnallisessa osuudessa tässä opinnäytetyössä toteutettiin peliohjelma, joka lukee ja käyttää dataa ohjelman
lähdekoodin ulkopuolisista tiedostoista. Datan lukemisen ja käyttämisen ohjelmoinnin toteutustapaa kuvaillaan ja
perustellaan projektin ohjelmoijan näkökulmasta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste