Matkustajainformaatiojärjestelmän korjaus- ja testausympäristö : Case: Mitron
Holmberg, Karri (2013)
Holmberg, Karri
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052210244
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052210244
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda monipuolinen, kustannustehokas ja helppokäyttöinen testausjärjestelmä Mitron Oy:n huollon käyttöön. Tehokas testausjärjestelmä luo hyvät edellytykset huoltotoiminnan kustannustehokkuuden nostoon ja helpottaa huomattavasti ylläpidon toimia. Työ tehtiin yhteistyössä Mitron Oy:n kanssa.
Teoriaosuudessa perehdytään IP-pohjaisen informaatiojärjestelmän suunnittelun kannalta huomioitaviin seikkoihin. Järjestelmäsuunnittelussa on otettava huomioon tietojärjestelmään kohdistuvat määritelmät, uhkat ja järjestelmän tavoitteet. Nykyisin tietojärjestelmiin kohdistuu suuria kehityskustannuspaineita, jotka vain kasvavat kun järjestelmät monimutkaistuvat ja määritelmät tiukentuvat.
Työn tietoliikennepuolla käsitellään IP-pohjaisen verkon perusteita ja määritelmiä. Mukaan otettiin myös teollisuuden huoltopalveluihin liittyvää teoriaa, koska työ käsitteli läheisesti huoltopalvelutoimintaa. Huolto yritysympärisössä käsittää kaiken korjaustoiminnan, asiakaskoulutukset ja asiakastuen.
Varsinaista työtä ei ole liitetty tähän opinnäytetyöhön, koska se sisältää salassa pidettävää tietoa.
Teoriaosuudessa perehdytään IP-pohjaisen informaatiojärjestelmän suunnittelun kannalta huomioitaviin seikkoihin. Järjestelmäsuunnittelussa on otettava huomioon tietojärjestelmään kohdistuvat määritelmät, uhkat ja järjestelmän tavoitteet. Nykyisin tietojärjestelmiin kohdistuu suuria kehityskustannuspaineita, jotka vain kasvavat kun järjestelmät monimutkaistuvat ja määritelmät tiukentuvat.
Työn tietoliikennepuolla käsitellään IP-pohjaisen verkon perusteita ja määritelmiä. Mukaan otettiin myös teollisuuden huoltopalveluihin liittyvää teoriaa, koska työ käsitteli läheisesti huoltopalvelutoimintaa. Huolto yritysympärisössä käsittää kaiken korjaustoiminnan, asiakaskoulutukset ja asiakastuen.
Varsinaista työtä ei ole liitetty tähän opinnäytetyöhön, koska se sisältää salassa pidettävää tietoa.