Facebook and branding of Stronghold Gym
Horppu, Hanna (2013)
Horppu, Hanna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052410689
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052410689
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on tullut suosituksi konseptiksi viime vuosina ja yhtä useammat käyttävät sitä, niin yritykset kuin yksityshenkilötkin.Tämä tutkimustyö keskittyy sosiaaliseen mediaan ja brändäykseen ja erityisesti siihen kuinka näitä voitaisiin käyttää yhdessä saavuttaakseen parhaimmat tulokset. Tutkimus myös käsittelee kuinka sosiaalinen media voi mahdollistaa brändi imagon luomista.
Tutkimustyö suunniteltiin Stronghold Gymille, joka on kamppailulajeihin erikoistunut kuntosali Kuusankoskella. Työn tehtävänä oli tutkia onko sosiaalinen media sellaisessa asemassa, että se voisi syrjäyttää perinteiset brändäyksen keinot ja kuinka sitä voitaisiin hyödyntää saavutettaisiin parhaat mahdolliset tulokset.
Asiakaskysely tehtiin Stronghold Gymin asiakkaille, jotta saataisiin tietoa miten Stronghold Gymin Facebook sivuston käyttöä voitaisiin edistää ja kuinka asiakkaat näkevät heidät brändinä. Asiakaskysely toteutettiin Facebookin kautta.
Tutkimus paljasti että sosiaalinen media, vaikka se onkin suosittu, se ei yksinään pysty korvaamaan vanhanaikaisia markkinoinnin keinoja. Sosiaalinen media saavuttaa parhaat tulokset yhdessä perinteisten markkinoinnin tapojen kanssa. Sosiaalinen media tukee brändäystä, sillä se mahdollistaa tehokkaan ja helpon kommunikoinnin asiakkaiden kanssa sekä imagon luomisen online maailmassa.
Tutkimustyö suunniteltiin Stronghold Gymille, joka on kamppailulajeihin erikoistunut kuntosali Kuusankoskella. Työn tehtävänä oli tutkia onko sosiaalinen media sellaisessa asemassa, että se voisi syrjäyttää perinteiset brändäyksen keinot ja kuinka sitä voitaisiin hyödyntää saavutettaisiin parhaat mahdolliset tulokset.
Asiakaskysely tehtiin Stronghold Gymin asiakkaille, jotta saataisiin tietoa miten Stronghold Gymin Facebook sivuston käyttöä voitaisiin edistää ja kuinka asiakkaat näkevät heidät brändinä. Asiakaskysely toteutettiin Facebookin kautta.
Tutkimus paljasti että sosiaalinen media, vaikka se onkin suosittu, se ei yksinään pysty korvaamaan vanhanaikaisia markkinoinnin keinoja. Sosiaalinen media saavuttaa parhaat tulokset yhdessä perinteisten markkinoinnin tapojen kanssa. Sosiaalinen media tukee brändäystä, sillä se mahdollistaa tehokkaan ja helpon kommunikoinnin asiakkaiden kanssa sekä imagon luomisen online maailmassa.